anettecarlsson

Alla inlägg den 26 maj 2011

Av Anette - 26 maj 2011 20:00

Tror jag är lite sån... Jag skaffar ett intresse och så blir jag typ lite (mkt) besatt av det och så tar jag reda på allt jag kan om just den saken... Jag lär mig och övar och det är jätte intensivt o jag vill hela tiden ha mer och mer o mer. O så en morgon vaknar jag och tycker att nu kan jag det och så ser jag ngt annat som jag vill lära mig... Vilket är bra för jag lär mig väldigt mkt om just sakerna som jag då blir besatt av. Men jag lägger ju inte all den energin på allt jag ska lära mig. Iof då hade jag nog blivit galen ;)Jag pratade med min fina vän Hanna om det idag. Att man vill ha sin kick liksom. O jag älskar den där känslan. Att jag hittat ngt nytt och när jag sen börjar fatta grejjen så är det en rush som heter duga...Detta i kombination med att jag stundtals kan vara ganska så impulsiv är ibland bra och ibland lite dålig... ;)


Men det är aldrig dåligt att jag lär mig. Men kan ibland önska att jag kunde behålla ett intresse och inte hela tiden söka vidare. För vad är det jag söker egentligen? När jag tänker efter så har de flesta sakerna i livet varit lite så... Jag lägger massa energi på det och så helt plötsligt är jag full lärd och så drar jag vidare till nästa sak... Det har varit så med kurser, nya ämnen, relationer, jobb och intressen. Det jag har slutat med att göra så är relationer. Vilket jag är mkt glad för! Där känns det som om jag äntligen hittat hem...Satt o tänkte lite på det igår på t-banan. För ett par år sedan var jag en passions-junkie. Jag trodde inte kärlek kunde vara rätt om det inte var vilt och passionerat och galet o allt hela tiden. O jag fick vad jag önskade. I överdos. O nu har jag hittat en människa som är som lugnet själv och jag vet att det är det som passar mig. De säger ju att motsatser dras till varandra och om han är lugnet så är jag stormen. Men jag behöver lugnet i mitt liv.Min underbara svägerska vet exakt vad jag pratar om nu. När jag var passions-junkie pratade jag mkt med henne om detta. Min bror är nämligen väldigt lugn och trygg. O nu 4-5 år senare har jag lärt mig vad som är bra för mig. Om jag är tillsammans med ngn som har den nivån jag har så blir det katastrof... Jag skulle inte vilja byta ut lugnet mot ngt! Även om jag kan storma på och härja så är det så skönt att veta att det finns där iaf... Men men nog om det.... :)


Mitt intresse är ju nu löpning. O det blev inte mindre efter loppet igår. Hittade midnattsloppet förut. O det lät ju väldigt väldigt intressant... :) Det är 10km o man startar runt 22 på kvällen... Det är den 13 aug o jag är barnledig då så det skulle funka. O jag har tid på mig att träna... Sen den 3sep är det Tjejmilen. Sen kan jag nog räkna med att intresset börjar svalna, men man vet ju aldrig... :) JAg har ju min självförsvarskurs jag vill gå i höst oxå. Tills den börjar skulle jag vilja vara både smidig, snabb och stark... :)O jag kom precis på att det är ju faktiskt bättre att jag grottar ner mig i sådana här saker än att jag tex lär mig hur man smugglar olagligheter på bästa sätt... :)


Well anyway. Nu ska jag gå o äta kvällsmat innan Criminal Minds börjar. Hoppas som vanligt på att orka hålla mig vaken men är oxå som vanligt tveksam till att jag kommer kunna det. Imorgon börjar oxå min detox från godis och socker. Jag måste sluta för jag tror inte jag har blod som rinner i mina ådror längre. Det är sirap. O det är ju inte så bra... Så min mamma som kommer upp i helgen kommer nog få umgås med mig när jag klättrar lite på väggarna. Men det brukar som tur är gå över efter ett par dagar... Kan jag sluta röka borde jag väl kunna sluta med socker skiten? (O ja jag har böcker om sådant eftersom jag grottat ner mig i sockerberoende förr) ;)

Kram

Av Anette - 26 maj 2011 08:58

Ja igår kväll kl 18.55 stod jag o hoppade på stället och trampade andra tjejer på tårna på uppvärmningen, det var inte meningen men det var proppat med brudar så det var svårt att undvika...


Jag o Jenny hade valt startgruppen som siktade på att springa 5km på 32-35 min o vi startade 19.20 Jag hoppdes att springa på mellan 29-31min men tänkte bättre att ta en lite långsammare grupp så att man inte är ivägen om jag inte skulle orka springa så fort... Katie var i Startgruppen som skulle springa på 23-38 min och hon startade 19.10

Så gick starten o det var tjockt med folk och man fick börja med att lunka lite, gå och sen tröttnade jag på det och sprang utanför snitslarna och sen sprang, sprang sprang jag! O vad taggad jag var! Men när jag kom till 2km märket så tänkte jag att "F*n har jag inte kommit längre när det det känns som om jag sprungit så länge" Men sen hittade jag en tjej/kvinna som jag bestämde mig för att förfölja lite. O jag vet inte om hon tänkte lika dant för vi sprang om varandra otaliga gånger... :) Jenny och jag hade kommit överens innan att om man tappar bort varandra så ses vi sen efter mål...

Efter 4km märket tänkte jag att nu är det sista km och det är inte så långt, nu ville jag ge järnet... Ungefär här hade de en vätskekontroll... Det går inte att springa och dricka ut en plastmugg samtidigt upptäckte jag då.. Då blir man mkt blöt! ;)

Sista sträckan så stod Rix FM och hejjade och det stod folk och klappade händerna och hejjade och det var underbart!!! Jag fick en extra skjuts i stegen och när jag fick syn på målet gav jag järnet! O jag kom i mål på 26min och 40 sek! Det innebär att jag kunde sprungit i två startgrupper innan den jag valde egentligen. Jag är så otroligt glad för det! O det var så otroligt roligt!!! O både Katie och Jenny sprang på jättebra tider oxå! Det var verkligen en superupplevelse och jag ser fram emot nästa lopp redan! :)


Det fanns lite negativt oxå... Det var alla som valde en startgrupp för att springa men som ändå gick... Det stod oxå väldigt tydligt att man skulle hålla till höger om man behövde ta det lugnt så de som springer kunde springa till vänster. Men det hade flera tusen inte förstått eller valt att inte respektera vilket innebar att de var i vägen... Men jag hoppas att de kanske under vägen uppfattade att de var det och gör annorlunda till nästa år...


Men det var fantastiskt! 2h innan loppet ösregnade det men det blev sol och en underbar regnbåge till loppet så det går absolut inte att klaga på :)

Det kommer definitivt bli fler lopp under sommaren!!! :)



 Rosa springskor ;)

 Lite hardcore väder som Katie sa :)   Nöjda tjejer efter loppet med medaljen man fick!

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards