anettecarlsson

Alla inlägg den 31 maj 2011

Av Anette - 31 maj 2011 18:58

Nu har jag sommarlov! :)


Jag var på gymmet o orbitrekade lite idag. Det är grymt skönt o lagom jobbigt. Det finns en inställning för att man ska träna överkroppen oxå men jag vet inte om jag är för kort eller vad det beror på för det känns som om jag dras framåt varje gång jag varvat med ena foten... Ja kanske lät lite konstigt men det är svårt att förklara... Hemma sen gjorde jag pass 3 i mitt armhävningsprogram. 42st blev det idag. Målet är 100 st i ett pass. 

Min kära gick igår med på att han ska klara 150 tills dess jag klarar 100. Så runt den 30juni är det deadline mitt hjärta! :) 

Min bror har oxå en blogg: Singapore Husband. Där skriver han om sitt och sin frus liv i Singapore som snart är till ända. Han tränar oxå väldigt mkt och nyss skrev han ngt som jag tänker kopiera: "Det är inget unikt eller speciellt med min träning egentligen, annat än att den utförs av just mig, inte direkt känd för att gilla att träna."


Jag var såååååå nära att köpa ciggaretter idag... hade lagt dem på bandet men precis innan hon skulle ta dem o ta betalt så stoppade jag tillbaka dem. JAG SKA INTE RÖKA MER!!! Men idag var det svårt. Försökte bara att tänka mig nästa sak jag skulle göra hela tiden. Som Nu ska jag gå hem och göra armhävningar, nu ska jag duscha, nu ska jag sminka mig osv osv för att inte tänka på att jag var himla röksugen. O nu har ju typ dagen gått utan att jag rökt. Så det är väldigt skönt! O imorgon blir det springtur med Katie igen :)


Fick mitt sista betyg idag i de klasser som inte varit distans. Är mer än nöjd så här långt! :) Vi hade samlat ihop pengar och köpt blommor och presentkort till vår lärare, Nabil. Han blev glad och jag önskar verklgien att fler lärare kunde vara som han. Han tycker det är roligt att lära ut och det gör mkt för ens lust att lära sig. Jag är jätteglad att jag fått gå hans kurs!


Jag o Marouf avslutade med att äta glass och sitta i solen ett tag :) Grymt nice. Han har oxå lovat att han ska baka kanelbullar och bjuda mig på. Väntar med spänning på det ;)


Men tills nästa gång. Be there or be square! :)

Av Anette - 31 maj 2011 08:06

God morgon!

Igår var en underbar dag på så många sätt!!! :) Jag började ju med att få reda på ett bra betyg på min mattekurs, precis som jag siktat på så jag är jätteglad över det. :) Sen ringde jag företaget som håller i utbildningen jag vill gå i höst och hon jag pratade med kunde inte lova ngt men hon sa att det såg väldigt väldigt bra ut för mig. Så jag hoppas så mkt att det ska räcka för att komma in! Besked kommer i dagarna med mail så just nu kollar jag min mail typ 2gånger i timmen :)


Sen tog jag och Katie en springtur, hon visade mig en av sina rundor. Vi sprang ner till Sätra Strand, kolla så underbart det var där!

    Fram och tillbaka var det 7km o vi sprang hela tiden! :) Vi ska ju springa Tjejmilen i september och har pratat om en tid som vi ska springa på. Eller Katie sa en tid hon ville springa på och jag ger mig f*n på att klara samma tid. Den kommer innebära att jag ska klara att sprina i ca 13-14km/h så vilket är ganska stor skillnad mot vad jag springer nu, det är runt 11-12 km/h. Det är mkt bra för mig att ha henne som sporrar mig, om inte hon varit med igår så hade jag gett upp i slutet när det var en ganska brant uppförsbacke men vi sprang vidare. :) Sen kom en lång nedförsbacke och då fick man ju lite extra fart o hjälp på vägen ;)


Så var jag hemma och städade. Tom dammsög lister :) Dammade och så gjorde jag iordning i garderoben o nu tror jag att jag är rätt nöjd med den... alltid ngt. Nu har jag 2 backar med kläder i strl 38-38 som jag ska försöka kränga. Får se hur det blir med den saken...


Men nu är det dags att kicka igång dagen :)

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards