anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

Solen skiner idag...

Av Anette - 20 mars 2011 12:28

Igår var jag och satte i löshåret igen. O nu ser håret ut som Angelina Jolie har det i Salt. Längt mörkt och snyggt... Skapligt nöjd! :)


Ibland får jag ju mina snilleblixtar. Så även igår. Jag hade en lapp från Hm, där man fick ta 3 betala för 2 på alla barnkläder. Adamie behövde tröjor så jag tog två 2-pack o kikade runt på resten. Hittade inget jag gillade direkt... så gick jag förbi jumpsuits... hmmm tänkte jag. Kanske jag kan ha en sån?! Så jag tog en i strl 164 o gick till kassan. Tänkte prova hemma för jag hade ingen lust att ta med mig enbart barnkläder in i provrummet. Så provade jag hemma. O tänk. Den passade! :) O det är inte en massa barnsliga figurer på utan den är helt svart! Sweet sweet! O ist för 199:- som de bajsbruna och blommiga kostade på vuxenavdelningen så kostade min 99:- :D

O jag har redan provat ut skorna som är perfekta till! Inte nya utan bland de jag har alltså! Så nu längtar jag efter lite varmare o sen blir det jumpsuit på!

Fast nu kom jag på en liten jobbig sak. Varje gång man ska på toa måste man ju strippa av sig överdelen oxå... Hmmm. Well well. You win some, n you loose some! ;)


Igår på väg från t-banan gick jag förbi en kompis o hennes dotter på vägen. Tog ett tag innan jag registrerade vem det var. O då sa hon att hon undrade vem polcken var som var ute o gick med Adamie! Hahaha...Så från öststats hemmafru & SueEllen till polack... Alltid ngt!


Det är mkt fint väder idag! O tydligen var det en supermåne igår. Som det dröjer 18 år tills man ser den igen. Jag somna typ halv tio så jag får vänta till nästa gång. MEn solen kan man njuta av idag! Vi tar nog en promenad sen. Har glömt flera gånger att köpa linsvätska så det måste jag göra idag. Hur svårt ska det vara o minnas o köpa vad man behöver men aldrig glömma o köpa krimskrams?


Nu ska jag gå o rensa i garderoben. Det är en jädra never ending story det där med min garderob verkar det som...

Såg reklam nyss för Nivea. Visste ni att det fanns en kardborrefrukt? Den verkar heta så, trodde bara man sa det om de där kardborrestixiga sakerna som fastnar på allt... Så då har jag lärt mig ngt nytt idag. Great!


Heeeeej då!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Ovido - Quiz & Flashcards