anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

Försöker att lära mig ngt nytt varje dag...

Av Anette - 21 mars 2011 20:14

Ja det är vad jag försöker. Vissa dagar lär jag mig saker utan att tänka på det och ibland får jag stora och små Ahaaa moments. Alla lika bra i mitt tycke! Men gillar de stunder då jag verkligen lägger märke till att ngt nytt kommit in i mitt sinne. Idag har jag lärt mig vad Cuckold och Creampie är. Inte jättetrevliga saker kanske men iaf. The bauty of it is the eye of the beholder. Eller säger man inte så?

Vet ni vad jag älskar? Det här:

 Min lilla lilla älskling. Du lär mig ngt nytt varje dag! Om mig själv och om dig. Du är en ständig källa till glädje, överjordisk lycka och skratt! <3


Har ni hört att vänner är familjen man själv väljer? O jag tror på det. Vännerna i mitt liv representerar olika sidor av en familj. Man har vänner som är som mamma, som man alltid kan vända sig till oavsett när man behöver, vänner som är som ens bröder, som när man behöver broderliga råd, vänner som är som systrar, som man kan låna kläder av och fnittra med jämnt men även kivas med. Vänner som är som ens pappa...? Ja det kan vara där det brister. Kan inte påstå att jag har det. Isåfall skulle jag säga frånvarande för det är min erfarenhet. O det är klart, sånna vänner har jag oxå. Fast är de då vänner om de är frånvarande? Hmmm tål o tänkas på kanske...


För att avrunda det hela lägger jag upp lite bilder:

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Ovido - Quiz & Flashcards