anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

If u really want more, scream it out louder...

Av Anette - 30 maj 2011 07:56

Hej hej!

Nu är jag på så galet bra humör!!! Jag gjorde ju mitt sista matteprov i fredags, det var dessutom avgörande för vad jag skulle få för betyg på kursen. Imorse mailade jag läraren och frågade hur det gick, jag kan nämligen inte gå på onsdag när vi annars skulle få reda på det. Det gick grymt bra!!! :D Överlycklig! :) Nu är det bara en sista kurs jag ska få betyg i men det tror jag att jag vet redan hur det gått...


Hade ni mammor som läser en bra morsdag? Det hoppas jag! Min mamma kom i fredags och det var lovely, har inte träffat henne på länge. Inte sen inan hon var i Singapore. Hon hade en massa fina presenter med sig, bland det bästa en ryggkliare. Jag har pratat om en sån många år, men har inte hittat den som kliar bra, men nu hade hon hittat en där :) En underbar klänning till Adamie, varsin morgonrock till oss, kinesiska lyckotoffsar, trutvalla, en solklänning till mig, 2 tavlor med tecknen för Oxens och Hundens år (Adamie är född i Oxens år och jag i Hundens år).

På lördagen tog vi en heldag i shoppingens tecken :) Vi var först i Södertälje på en loppis och jag hittade en "ny" handväska och sen åkte vi till skärholmen och fyndade outfit till mamma till bröllopet som stundar i höst. Adamie fick nya sommakläder och jag nya ballerina skor. Rosa och svarta :) Sen fick jag skjuts till stan och sprang marathon. Nej vars inte i år. Men jag sprang över gatan där de sprang så jag delade upplevelsen ett kort ögonblick iaf ;) Jag var mkt sen till min kompis Malins dotters dop så jag fick springa från Odenplan till Stureplan. Det gick det oxå. Är glad att det inte var så varmt och att jag har lite kondis så jag slapp kom fram helt svettig och dan. Men det gick bra :)


Igår så kom kusin Linus på besök. Adamie blev helförtjust! Jag var tillbaka i Skärholmen en sväng för att hitta en morsdagspresent men det fanns inget så det får jag ha innestående tills jag hittar det jag förställt mig.

Sen på em åkte mamma hem och jag o min älskade unge var hemma och tog det lugnt. 

Idag så är jag ledig från skolan och jag har tänkt att jag ska storstäda. MEn det blir nog bara o dammsuga. Kanske lyxar till det och dammsuger listerna iaf :) O ska damma. Damm är från helvetet visste ni det? ;)


Nästa helg kommer det bli mellan 22-27grader här i stan! Ska vi ses i en solstol på Söder? :)

KRam

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards