anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

Nog vet jag att mjölk är bra för kroppen men hur mkt har du druckit egentligen?

Av Anette - 31 maj 2011 18:58

Nu har jag sommarlov! :)


Jag var på gymmet o orbitrekade lite idag. Det är grymt skönt o lagom jobbigt. Det finns en inställning för att man ska träna överkroppen oxå men jag vet inte om jag är för kort eller vad det beror på för det känns som om jag dras framåt varje gång jag varvat med ena foten... Ja kanske lät lite konstigt men det är svårt att förklara... Hemma sen gjorde jag pass 3 i mitt armhävningsprogram. 42st blev det idag. Målet är 100 st i ett pass. 

Min kära gick igår med på att han ska klara 150 tills dess jag klarar 100. Så runt den 30juni är det deadline mitt hjärta! :) 

Min bror har oxå en blogg: Singapore Husband. Där skriver han om sitt och sin frus liv i Singapore som snart är till ända. Han tränar oxå väldigt mkt och nyss skrev han ngt som jag tänker kopiera: "Det är inget unikt eller speciellt med min träning egentligen, annat än att den utförs av just mig, inte direkt känd för att gilla att träna."


Jag var såååååå nära att köpa ciggaretter idag... hade lagt dem på bandet men precis innan hon skulle ta dem o ta betalt så stoppade jag tillbaka dem. JAG SKA INTE RÖKA MER!!! Men idag var det svårt. Försökte bara att tänka mig nästa sak jag skulle göra hela tiden. Som Nu ska jag gå hem och göra armhävningar, nu ska jag duscha, nu ska jag sminka mig osv osv för att inte tänka på att jag var himla röksugen. O nu har ju typ dagen gått utan att jag rökt. Så det är väldigt skönt! O imorgon blir det springtur med Katie igen :)


Fick mitt sista betyg idag i de klasser som inte varit distans. Är mer än nöjd så här långt! :) Vi hade samlat ihop pengar och köpt blommor och presentkort till vår lärare, Nabil. Han blev glad och jag önskar verklgien att fler lärare kunde vara som han. Han tycker det är roligt att lära ut och det gör mkt för ens lust att lära sig. Jag är jätteglad att jag fått gå hans kurs!


Jag o Marouf avslutade med att äta glass och sitta i solen ett tag :) Grymt nice. Han har oxå lovat att han ska baka kanelbullar och bjuda mig på. Väntar med spänning på det ;)


Men tills nästa gång. Be there or be square! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards