anettecarlsson

Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Anette - 16 januari 2011 19:38

Jaha då har jag fixat en blogg... Vad ska man skriva här då? Som kan vara intressant för andra och läsa...hmm.


Jag har rensat i min garderob idag och hämtat upp säckar från förrådet med kläder som "kanske kommer till användning någongång" Nu har det gått ett par år och jag inte har saknat sakerna... Så kom jag att tänka på det där med ekonomi. Jag är ensamstående mamma och har nyligen gått ner 45kg i vikt. I takt med att jag krympt har ju även behovet av kläder funnits och det har inte alltid funnits utrymme att köpa det. Har fyndat mycket på tradera och sekond hand men det har jag haft råd med för att jag sålt av de kläderna jag krympt ur :)

Men kanske inte alla har saker att sälja heller. Men de flesta människor både behöver och vill ha kläder.

Så nu har jag lagt ut lite annonser om att jag skänker bort kläder på lite olika ställen. Då helst till andra ensamstående mammor men de som behöver får ju höra av sig. Det är bara roligt om sakerna kommer till användning! :)


Jag gjorde även iordning en säck som jag ska lämna till ett ställe som ger kläderna direkt till hemlösa. De behöver varma saker nu när det är kallt ute så har du varma kläder du inte behöver så försök att hitta någon som har behov för dem!!! :)


Var på ikea och köpte skohyllor idag också. Håller på och göra iordning i min garderob. Drömmen vore ju en garderob i stil med Carries (den som Mr. Big fixar åt henne) :) Men tills det är möjligt nöjer jag mig med den jag har. Det är vita väggar där och jag är inte så förtjust i bara vitt så. Skulle vilja hitta någon snygg Wallies o sätta upp. Söker runt lite, skulle helst vilja ha en som är olika ramar i olika färger. En vän har en sån som hon köpt i London. :( Kan någon som läser tänkas veta var det kan finnas här i Sverige?


Nu är det dags att återgå till garderoben :)

Ha en bra kväll!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards