anettecarlsson

Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Anette - 22 januari 2011 22:40

Ja det blev ju en sväng på Ikea idag igen dårå... Visar före och efterbild på vad det blev:

   

Plastremsor som hänger ända ner till golvet. Adamie älskar dom och springer fram och tillbaka i dom. Jag undrar hur lång tid det tar innan jag blir galen på dom och sliter ner dom? Vi får väl se... :)


Har kommit på en sak som jag ska fixa oxå! Som jag sett i butik men nu fått en snilleblixt på hur jag ska göra själv! Involverar plastblommor iaf sen säger jag inte mer förrän jag kan visa bild.


Vi var vid plattan ikväll o hälsade på en kompis som jobbar där. Fy tusan säger jag. Jag avundas honom inte! O Adamie flörtade järnet som vanligt XD


Nu ska jag sova!!!

Sov gott <3

Av Anette - 22 januari 2011 14:43

Nu tänkte jag skriva om personer!


Det finns personer som man inte pratar med så ofta. Men som när man väl pratar med dem så spelar det ingen roll. Ömsesidig förståelse finns för att saker kommer emellan som inte påverkar vänskapen.

Det finns personer som aldrig kan se sin del i en relation. Utan bara ser vad andra inte ger en.

Det finns personer som ger så mycket av sig själv till andra att de inte har något att ge sig själva.

Det finns personer som mår dåligt över personliga saker och som inte mår bra förrän de fått någon annan att må dåligt.

Det finns personer som inte mår bra som aldrig ser sitt eget värde och som omger sig med personer som stjälper mer än hjälper.

Det finns personer som har en otrolig förmåga att få andra att må bra. De har som en sol inuti sig.

Det finns personer som omger sig med fina människor och som går runt med en ständig besvikelse i sig för att de aldrig kan tro sig vara lika fina.

Det finns personer som istället för att hantera problem bara stänger av och flyter genom livet och inte låter något komma åt deras innersta.

Det finns personer som bara vill skada andra.

Det finns personer som vill andra väl bara andras val inte påverkar deras liv på något sätt.

Det finns personer som mår bättre av att veta att andra är sämre.

Det finns personer som inser att inget varar för evigt, att livet är för kort för att inte ta vara på det. Som ser skönhet i små saker och är glada för det de har.


Man stöter ofta på dessa i livet. O vem av dem man själv är varierar säkert. O varför jag ville skriva såhär vet jag inte. Jo det gör jag men det behåller jag för mig själv.


Nu ska jag väcka Adamie och sen drar vi till Ikea (IGEN!) :)


hej så länge...

Av Anette - 22 januari 2011 09:24

Ja som min vän sa. Lägg upp en bild på den fula lampan. O det kan jag ju göra. Bara det att jag tycker inte den är så värst ful längre... =D

Men bedöm själva!

 


Idag blir det en tripp till Willys. Mat o sen har de erbjudande på blöjor. Handlar man för 200:- får man köpa 3 blöjpaket men betalar för 2! O blöjor är ju ngt som går åt när man har små barn så jag tänkte passa på lite. :)


Jag måste säga att jag är så glad att jag fått börja skolan igen! Risk att jag tjatar om det.

Men tänk vilken möjlighet man har! Det finns barn som aldrig får gå i skolan för de måste hjälpa till att försörja familjen. O det finns vuxna som aldrig gått i skolan. Så jag är tacksam för möjligheten!!!


Minns ni min kompis lista?

Nr 64 på den är att man ska skriva ett brev till ngn man inte gillar och förklarar varför. Hon fixade den spontant på telefon häromdagen och jag fick den fixad igår! Måste säga att det är skönt att rensa bland kontakter som bara tar energi.

Men idag ska jag kontra med nr 126. Skriv ett brev till ngn du tycker om och förklara varför! Måste ju balansera upp det hela lite :)

Jag slänger in en 138. oxå. Skicka ett vykort. Slår på stort och skickar två! :)


Men nu måste jag gå. Det är en otrevlig doft här i krokarna som måste tas om hand!

En trevlig lördag önskar jag er alla!!!    

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards