anettecarlsson

Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Anette - 18 januari 2011 21:12

En av mina bästa vänner har kommit på en lista på 365 saker som hon ska göra under detta år. Helst ett om dagen men ibland som paket. Nr 78 på det var att ge kläder till bättre behövande. O eftersom jag gått ner så mkt i vikt och inte haft så mkt pengar att köpa nytt för så rensade hon i sin garderob och gav mig en hel kartong med kläder! Underbart! :) O det som jag inte kan ha eller vill ha får jag i min tur sälja eller skänka vidare. Jag behöll det som jag föll för och ska ge vidare i min tur. Jag rensade även bland mina grejjer och det blev 2 (!) fulla sopsäckar med kläder i olika storlekar. Så jag la ut en annons om att jag skänkte bort kläder. O då helst till en ensamstående mamma som liksom jag haft det tungt ekonomiskt.

Så nyss var en mamma här med sin dotter och hämtade en hel del. Så nu får vi hoppas att det kommer till användning!


Detta är ett par av de saker hon ska göra som även jag bestämt att göra:

18. Tatuera mig

27. Sjunga karaoke (HJÄLP!!!!)

32. Inte gå på linjer en hel dag

42. Bygg en mänsklig pyramid (där tänkte jag försöka delta, hur f*n gör man det liksom?!)

61. Lära mig ett husmorsknep, testa och dela med mig av kunskapen

159. Ha en fest med barbietema (hoppas få delta, har perfekta skor för det!) :)

168. Gå på fest med en pappa

294. Sortera i orka-lådan

302. Skicka snigelpost

313. Tvåla in någon


Det var ett urval iaf. Vi får väl se. Min största skräck är nog sjunga karaoke. Jag älskar att sjunga.Bara inte inför folk. Tänk om man blir utbuad?! Eller ramlar av scenen... fy f*n... men ska man så ska man...


Nu ska jag återgå till mina tradera annonser.

Kram till de som vill ha och behöver en  

Av Anette - 18 januari 2011 18:16

Hemma efter skolan. Programhantering stod på schemat idag. Vi gick mest igenom kursen och anmälde mig till att skaffa datakörkortet. Så fick man göra ett provtest på vad man kunde och behövde lära sig mer om... Var ganska blandat där för min del kan jag säga... Det var en fråga om Lan där iaf. Det lärde jag mig typ i helgen vad det är... :)

Det var två killar som satt mitt emot mig och de höll på och larva sig lite och kunde inte låta bli att lyssna på dem. Så ibland fick jag anstränga mig hårt för att inte börja fnittra. Men det var kul :)


Blev sugen på oboy glass. Det var Big Pack som hade det som smak för ett par år sedan. Men var länge sen jag såg den. Kanske lika bra det! :) O kom nu inte med en massa ideer om att det bara är och röra ihop vaniljglass med oboypulver... för det har jag inte heller hemma!

Ska försöka sockeravgifta mig lite inför jag ska börja träna tänkte jag. Jag har i det närmsta blivit besatt av Tutti Frutti godisar. Två av samma smak på samma gång ska det vara, det är godast! :)

Av Anette - 18 januari 2011 10:45

Jag kom precis hem från att ha träffat min kurator. Vissa kanske undrar varför jag berättar det. O det gör jag bara för att det inte borde vara något konstigt med att gå och prata med någon och utveckla sig själv.

Jag har för den mesta delen av mitt liv kämpat hårt med min självkänsla och självförtroende. Först nu känner jag att jag kommit till en mellan nivå där jag vet att jag måste börja ta hand om mig själv på riktigt. För ingen annan kommer göra det åt mig. Ofta har det varit så att om någon sagt något snällt till mig så har jag bara viftat bort det med tanken att de bara vill vara snälla. Det har liksom inte fastnat. Om någon däremot sagt något mindre snällt så har jag sugit åt mig som en svamp. Precis tvärtom mot vad man ska göra alltså. Detta har inneburit att jag har många gånger varit i situationer med människor som skadat mig ordentligt och som bara ökat på känslan av att jag inte är värd något bra.

Men för ca ett år sedan tog jag mig ur ett förhållande som var illa, riktigt illa. Jag hade styrkan till det! Min tanke var då att jag ville inte låta min dotter växa upp och lära sig att kärleken ska göra ont. Sen tog jag tag i den fysiska förvandlingen av mig. Trodde att det kanske berodde på att jag var tjock. Nu när jag är smal så är problemen kvar. Så nu får den psykiska förvandlingen börja. Jag ska öva mig. Öva mig i att se att jag duger, att jag är en bra människa, att förstå att jag gör så gott jag kan och när jag vet bättre så gör jag bättre, Jag ska öva mig i att se på mig i spegeln och se att det är en vacker människa som står där. Öva mig i att titta upp när jag går (oftast tittar jag ner i backen). Öva mig i att förstå att dåliga saker händer och de flesta sådana saker får dig att växa om du låter dem göra det. Öva mig i att känslor, bra och dåliga, inte är dåliga utan berikar mitt liv.

Öva mig i att älska mig själv och inse att jag är värd bra saker och inte bara ska vara tacksam för det jag får. När det ändå inte gör mig lycklig.

För det första ska jag ta åt mig av en kompimang jag fick igår. Den löd såhär: Du är söt och underbar, hjärtegod och härlig och förtjänar allt mys i världen. Du är älsklig, alltså en tjej som är svår att inte älska.

Visst är det underbart sagt?! :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards