anettecarlsson

Alla inlägg den 25 januari 2011

Av Anette - 25 januari 2011 19:58

Funderar på det där med att uttnyttja tiden man har maximalt. O idag har jag velat sitta vid en data och göra övningar i excel så jag skulle slippa det hemma. Jag hade nämligen inget att göra i 3,5h mitt på dagen. Men skolan har inga öppna datasalar o iaf inte för komvux elever... hmmmm... så jag gick en powerwalk till Huddinge centrum och tog en burgare och fick äntligen tag på csn. Mkt imponerad för jag får mina pengar redan imorgon! :)

Jag skrev ju igår om vissa tekniska svårigheter för att få igång min Iphone. O vad jag behövde köpa för att hotta upp min dator... MEN jag fick en snille blixt! :) Om jag sparar de pengarna och lever på soppa gjort på vatten och vatten kryddat med lite buljong (våda lite lyx måste man ju unna sig) och uttnuttjar studentrabatten man får och säljer min gamla dator och kanske ett par skor till. Då kanske jag kunde investera i en bärbar Mac! :)

O då får jag senaste Mac Os X, kan ladda ner senaste Itunes, aktivera och synkronisera min Iphone och då sitta i skolan och jobba så slipper jag gå powerwalks och kolla på kläder och köpa burgare. Tänk en burgare för 10*365=3650:- Det är ju en viss del jag tjänat på att köpa en dator och INTE köpa burgare! Hängde ni med?

Tycker ju att det var mkt smart faktiskt... :) Ska snacka med brorsan om saken vilken han rekommenderar och se vad de går loss på. Drömma måste man ju iaf få göra lite...


Vilket tar mig in på nästa ämne. Var får man sina drömmar ifrån? Jag drömde så j*kla lustigt inatt! Fast mysigt mellan varven men fattar inte vad det kom ifrån liksom... Jaja ska inte tråka ut er med detaljer...


Vi (jag o Adamie) gick till Malin och Tindra efter dagis, där var Jenny, Nikolas, Kira och Katie, Emanuel och Ava. Så vi hade en riktig playdate!

Kan tipsa om min vän Katies företag. På denna sida hittar ni henne:

www.etsy.com/people/KissyCheeksDesigns?ref=pr_profile

Hon gör bla underbara presentpåsar, förkläden och omslags"papper" i tyg! Mkt miljövänligt och vackert! Omslagstyget kan man tvätta, stryka och använda om och om igen och du kan slå in i stort sett vad som helst! Man kan knyta det i massa olika former. Metoden kallas furoshiki och kommer från Japan och hon är först med att lansera denna knyt konst i Sverige! Tänk allt papper som inte skulle behöva gå åt om fler började använda detta!

Som hon säger "Changing the world one Furoshiki at a time"


Nu ska jag gå o äta. Liiite sen middag men så blir det ibland...

Kram kram

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards