anettecarlsson

Alla inlägg den 10 juli 2012

Av Anette - 10 juli 2012 21:07

I ganska så många år har jag haft en svag sida för skor. Oftast är det hööga klackar jag faller för men gillar skor överlag. Inte på så vis att jag gillar att sniffa i gamla sneakers och tänka på snusk utan jag gillar att ha fina skor på mig :) Inget ont om det andra, absolut inte!!! Vad som får din gunga att gunga lite extra högt är supertbt så länge det inte skadar någon annan! :)

Med jämna mellanrum så "byter" jag ut min skogarderob. Ibland har man ju skor man tröttnat på av olika anledningar. Ibland är de lite för små eller så inser man att man kommer aldrig kunna gå snyggt i dem oavsett om de är hur snygga som helst. Då reggar man en ad på Tradera eller nyttjar sina kontakter så blir man av med dem och vips så har man fått en ny plats att fylla i skohyllan! :)

I de fina kvarteren här i Stockholm finns det en affär som säljer Jimmy Choo, Louboutin & Manolo Blahnik. Den har jag bara gått förbi 1 gång. För det är för sorgligt att det finns så många fina skor där inne och jag har inte råd med ens en kartong där ifrån. Skämt åtsido. Men de snittar på ett par tusen/par och det vill jag inte lägga på ett par skor. För jag skulle inte tordas använda dem. Tänk om de blev förstörda?   


Nu befinner jag mig i ett tillstånd som gör att man går lite som om man har en vattenmellon mellan låren. Det går nästan inte att gå med den ena foten framför den andra. Om man försöker ser man ännu skummare ut så det gör man inte. 

Men eftersom det nu börjar närma sig deadline på den gångstilen så ser jag ljuset i tunneln och vet att jag snart kommer kunna strutta runt i min klackar igen. Under graviditeten har jag skaffat mig 4 eller 5 nya par som väntar på att bli invigda.

De senaste

 

De fanns i grönt, beige, svart och denna cerise. Cerise vann idag. Men beige var oxå fina. Mkt men de hade inte rätt strl. Gröna var oxå fina. O faktiskt de svarta oxå!   

Extra +++ för att de kostade en tredjedel av orginalpriset! :)


Sen måste jag tipsa om en annan sak! Hallonade från Brämhults! Det är lemonad med krossade hallon. Inte lika sur som lemonad men ändå syrlig. Supernice med is en solig sommardag!

Hej så länge!

  

Av Anette - 10 juli 2012 14:53

Som jag skrev häromdagen så tar det ibland lite tid innan jag blir färdig med projekt. Mest för att det blir lite krångligt och jag tröttnar under vägen. Fåtöljen nedan är ett av dessa projekt. Det som tog tid att göra var dynan, av ngn anledning blev det fel hur jag än gjorde så jag la undan projektet. Typ ett år... :/ Men igår fick jag mig ett ryck och gjorde klart den! Nu gick det plättlätt helt plötsligt :)

   

Före             &          efter


Så nu har Adamie sin lilla fåtölj färdig. Som för övrigt kostade 70:- sammanlagt. 20:- för stolen och 50:- för tyget. Som hittat skulle man kunna säga :)


Idag har jag storhandlat mat och tagit en tur till Ikea. Så nu är det vilodags!

  

Ovido - Quiz & Flashcards