anettecarlsson

Alla inlägg den 15 juli 2012

Av Anette - 15 juli 2012 10:39

Snart bjuder inte hemmet på fler fixarsaker... Om jag inte börjar om då vill säga... ;)

Igår strök jag alla lakan och påslakan i skåpet, tvättade, torkade ur alla kökslådar & skåpsdörrar, städade kylskåpet, torkade golv & väggar i badrummet inkl under & bakom tvättmaskinen. (Fråga inte hur jag fick ut tvättmaskinen från sin plats) Ställde iordning Adamies filmer & rensade bland papper. Hann med en promenad till Skärhomlen oxå & vila. (Jo faktiskt) ;)


Idag hade jag tänkt att fixa till kläder. Sånt där med små hål i som det blir av någon mystisk anledning på (mestadels) HMs kläder. En del av Adamies tröjor har dessutom fläckar på sig som är lögn i f*n att få bort i tvätten. Har en smart liten grej hemma som heter täck en fläck. Det är en bild man stryker på över en fläck, så här:

 

Mkt smidigt! :) Sök på täck en fläck på google så kommer det upp en massa ställen som säljer dem, finns i lite olika motiv...


Just det, var på Erikshjälpen igår oxå. Hittade en mobil som jag tyckte var söt. Så jag slog till

 

Det är ju mkt rosa i den och tänkte för ett tag att det kanske inte är så bra eftersom det är en grabb som kommer. Sen blev jag vansinnig på mig själv! (typ iaf)

Varför skulle inte han kunna ligga och titta på ngt som är rosa? Vad kommer hända? Trillar snoppen av då? 


Ibland tänker man alldeles för mkt på sånt med färger!!! Visst, jag skulle nog inte sätta på min grabb ngt väldigt rosa klädesplagg men man behöver inte bannlysa alla tjej/killfärger efter vilket kön det är. 

När Adamie var bebis hade hon väldigt mkt rosa på sig, eftersom jag älskar rosa. De flesta som kom fram och tittade och inte visste att det var en tjej antog iaf att det var en liten pojke...

Nu är hon 3, har hål i öronen, inte långt hår (det växer mer på höjden liksom, eftersom det är lockigt), klär sig i "lekkläder" Färg spelar faktiskt ingen roll.

Vilket är precis som det ska vara. 

Hon kan skaffa en favoritfärg lite senare i livet faktiskt.


Hoppas solen lyser på er idag!

  

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards