anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

Min kompis lista...

Av Anette - 18 januari 2011 21:12

En av mina bästa vänner har kommit på en lista på 365 saker som hon ska göra under detta år. Helst ett om dagen men ibland som paket. Nr 78 på det var att ge kläder till bättre behövande. O eftersom jag gått ner så mkt i vikt och inte haft så mkt pengar att köpa nytt för så rensade hon i sin garderob och gav mig en hel kartong med kläder! Underbart! :) O det som jag inte kan ha eller vill ha får jag i min tur sälja eller skänka vidare. Jag behöll det som jag föll för och ska ge vidare i min tur. Jag rensade även bland mina grejjer och det blev 2 (!) fulla sopsäckar med kläder i olika storlekar. Så jag la ut en annons om att jag skänkte bort kläder. O då helst till en ensamstående mamma som liksom jag haft det tungt ekonomiskt.

Så nyss var en mamma här med sin dotter och hämtade en hel del. Så nu får vi hoppas att det kommer till användning!


Detta är ett par av de saker hon ska göra som även jag bestämt att göra:

18. Tatuera mig

27. Sjunga karaoke (HJÄLP!!!!)

32. Inte gå på linjer en hel dag

42. Bygg en mänsklig pyramid (där tänkte jag försöka delta, hur f*n gör man det liksom?!)

61. Lära mig ett husmorsknep, testa och dela med mig av kunskapen

159. Ha en fest med barbietema (hoppas få delta, har perfekta skor för det!) :)

168. Gå på fest med en pappa

294. Sortera i orka-lådan

302. Skicka snigelpost

313. Tvåla in någon


Det var ett urval iaf. Vi får väl se. Min största skräck är nog sjunga karaoke. Jag älskar att sjunga.Bara inte inför folk. Tänk om man blir utbuad?! Eller ramlar av scenen... fy f*n... men ska man så ska man...


Nu ska jag återgå till mina tradera annonser.

Kram till de som vill ha och behöver en  

 
 
Emeli

Emeli

18 januari 2011 21:45

Tack gullan,

Kul att du vill vara med! Och ännu roligare att kläderna verkligen kommer till användning!
För den som är intresserad finns allt att följa på http://emomdan.wordpress.com/

Undrar vem som går med på att vara försökskanin om vi ska göra 313 tillsammans...
Ska vi utlysa en tävling kanske?

Pussa

http://emomdan.wordpress.com

Anette

18 januari 2011 22:06

Bra att du la ut den för jag kunde inte länka. Skyller på att jag är nybörjare! :)
Haha ja en tävling kanske. Skicka bild och en kort presentation över varför ni vill bli in tvålade av oss! hihihi det vore ngt... :)

 
Ingen bild

Andres

19 januari 2011 03:55

Jag antar utmaningen att bli intvålad. Det gör jag för att jag behöver bli ren.
Jag är 21 år gammal kort och har mkt hår. Där vill jag gärna inte ha tvål. är lugnt om man är försiktig och vil lgärna ha kalsongerna på mig, men går bra utan. har muskler men kanske inte de som syns (ialf inte i magen)

kan dölja att jag är blyg och gillar att skratt och har torr humor.

Anette

19 januari 2011 13:58

När skulle det passa dig att bli intvålad då?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards