anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Jobbigt va?

Av Anette - 19 januari 2011 14:14

Jaha idag stod företagsekonomi på schemat. Det märks att det var länge sen jag plugga om man säger så... tankarna vandrar gärna iväg på ditten och datten. O sen var det dags för matte b. Jaaaa... där märktes det VERKLIGEN att det var länge sen jag plugga. Speciellt matte a då som är ganska väsentligt att kunna för att klara matte b... Så nu får jag planera om. Hoppas kunna få läsa matte a igen. 10år senare :) O skippa företagsekonomi tills vidare. Men det kommer ju en höst oxå...


Idag har jag på mig en av de tröjor jag fick av min söta vän häromdagen! Så här ser den ut. Delvis iaf...

 

Tack fina Emeli! :)


Fick ett sms av mamman som var här igår oxå. Hon tackade för kläderna igen och sa att hennes dotter haft ett plagg på sig imorse. Mkt roligt att höra att det kom till användning! :)

Ringde till ett ställe som heter Convictus här i Sthlm också. Det är ett härbärge dit man kan ge gamla kläder. Frågade om det var ngt som de absolut inte ville ha och hon sa att allt som var helt och rent var välkommet. Frågade om bhar, har krympt ur typ alla jag hade förr. O både det, trosor och strumpor var välkommet! Som hon sa: Hellre begagnat än ingenting. Så har ni underkläder ni inte vill ha men som ändå är fräscha så kan ni lämna dem till sådana ställen! Just det här finns på 3 ställen, ett i högdalen, ett på östermalm och ett på malmskillnadsgatan. Nr dit är 08-668 07 06.


Men nu ska jag jaga studievägledare!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Ovido - Quiz & Flashcards