anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

Kvinnlig list

Av Anette - 28 januari 2011 21:40

Ja den använde jag idag. Eller inbillade mig att jag gjorde det. Har ju skrivit om mina problem med att aktivera min Iphone. Idag fick jag nog o vänta på det så jag drog till stan och gick in i Apple affären och frågade om inte de kunde hjälpa mig. O det gjorde de! Så nu är min Iphone igång. Fast jag gillar den inte riktigt. Men jag måste nog vänja mig bara.

Men jäklar vad appar man kan skaffa till den! Har fixat spotify, the Voice, stegräknare och yoga appar :) Får se om jag anävnder allt kul sen. Misstänker att det finns mkt mkt skit oxå... O ja jag har ett skal till den. Gissa vilken färg om ni kan?! =D


Idag har jag gjort ngt helt nytt oxå! Nämligen ugnsgrillad kyckling! Jag har tillsammans med mamma kokat en hel kyckling men aldrig gjort ngt med en hel kyckling själv. Men det var ju typ lättare än lätt! Pensla den med ett kryddsmör och sen in i ugnen! Så fick den stå till den var färdig. Mkt smarrigt! Men nästa gång ska jag krydda den med mer kryddor. Vet iaf att det inte är svårt nu. O bra mkt billigare än o köpa kycklingfilé.


Tänker försöka åka till ikea imorgon o släpa hem ett skåp till badrummet. (jag vet att jag är där mkt) Har ett som hänger på väggen (fast just nu står det på tvättmaskinen) Men det är inte speciellt praktiskt. Det jag funderat på står på golvet. O är högt, så det får plats en massa. Har passat på att köpa en massa av typ tvål, tamponger o tvätt och sköljmedel när jag hittar billigt o det vore ju sweet om det lämpligen stod i badrummet :) Men vi får se hur dags formen är imorgon. Jag får ju sova ut för Adamie är hos sin pappa men har på känn att jag kommer vakna tidigt iaf...


Anyway anyhow...

Sov gott

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards