anettecarlsson

Alla inlägg under juli 2011

Av Anette - 18 juli 2011 12:40

1. Jag tycker om att läsa. Oftast handlar böckerna om tjejer/kvinnor som har eller får ett väldigt struligt liv men som får både drömjobbet, drömprinsen och drömtillvaron på slutet. 


2. Jag gillar att ha ordning o reda omkring mig. För att om det är stökigt så känns det som om jag tappar kontrollen i mitt liv. 


3. Jag har mkt svårt för att be om hjälp även om jag behöver det.


4. Jag fantiserar om att jag ska jobba på kontor och ha dräkter på mig o se väldigt prydlig ut men alltid ha skor som man inte förväntar sig :) (läs i starka färger &/eller med höga klackar)

5. Jag har väldigt starka åsikter om bla rasism. Jag blir mkt upprörd när folk använder N-ordet även om det inte menas på ett illa vis. Att SD sitter med i riksdagen är fruktansvärt men leder förhoppningsvis till att politiker och andra jobbar mot att omfamna ett multikulturellt samhälle och inte är rädda för det.


6. Jag vill kunna allt direkt. Jag hatar att känna mig dum! Om jag testar ngt nytt så vill jag kunna det även om jag inte testat det någonsin förut. Om jag inte kan det så känner jag mig väldigt ointelligent. Spelar ingen roll om jag vet att ingen människa kan saker de inte vetat ngt om tidigare för jag vill iaf kunna det direkt.

7. Min magkänsla stämmer ofta. Väldigt ofta. 


8. Jag vill hellre bli sårad med sanningen än skyddad med en lögn.


9. Jag är "periodare" när det gäller godis! Jag älskar just nu Tutti Frutti Passion och Marabou Nonstop choklad.


10. Jag är ruskigt blyg och pratar inte specielt mkt när jag möter nya människor. Många som känner mig säger att det är jag inte alls men när jag ska möta nya människor så får jag ofta tvinga mig att vara öppen & prata med dem, inom mig är jag skitskraj! 


Kom ngt som en överaskning? ;)

Av Anette - 17 juli 2011 16:30

Ja om man skule få ihop ett inlägg då... :)


I fredags lämnade jag min lilla prinsessa hos sin pappa för helgen och gick o mötte upp min bror Per o hans fästmö Helena i Skärholmen. Vi gick runt i lite affärer o åkte sen till min andra bror Erik som har bott med sin fru i Singapore i ett år. De har äntligen kommit hem nu för gott! Det var mkt roligt o träffa dem igen, ett år är långt men det har ändå gått väldigt fort. :) Intressant att höra deras åsikter om och upplevelser i Singapore! De hade lite presenter med sig och de känner mig väl :)

  Rosa o skor o kaffekopp! Perfect match! :)

  Ätpinnar

 Illrosa kaniner, det är godis men vill inte öppna dem riktigt. Skulle tro att om jag äter en sån o ger mig ut o springer så kommer jag orka långt på allt socker som är i! ;)


Igår fick jag klart, med lite hjälp, andra projektet i Företagsekonomi B. I det gäller o ha tungan rätt i mun när man knappar på sin miniräknare, eller ha en som knapparna stämmer på, eller hur mamma?! ;) 


Kvällen var jag bara (typ) hemma o relaxade. Pratade med min underbara Hanna o det var så härligt för jag lättade hjärtat för henne ordentligt o det gör mkt, att bara få prata om saker. I   u! :)


Idag har jag legat på soffan hela dagen, förutom korta turer till köket o göra kaffe och hämta en bulle eller 2. O det är precis vad jag tänker fortsätta med.

Så hej hej! 

Av Anette - 16 juli 2011 17:38

Jag har gått för långt, kan inte sluta gå
Hjärtat sitter utanpå, slår inte som det brukar slå
I ett ensamt rum, en sekund blir tusen år
För ljus att nå. Så djupa sår 
Sjunker lite lägre för varenda gång jag vänder om
Men jag vänder om, än en gång
Orden fastnar halvvägs, jag vet inte hur jag bär mig åt
Samma gamla visa, men vet inte vad det är för låt


Allting börjar om. Jag kan börja om
Jag behöver hela mig, så jag kan ge dig hela mig
När allting börjar om


Jag har gått så långt, nästan blivit van
Historien upprepar sig och slutar alltid likadant
Sidan som går vidare har någon redan rivit av
Så jag griper tag i vita blad
Om inte jag var feg, om inte du var den som hade rätt
Hade väl du aldrig kunnat genomskåda allt som skett
Samma gamla visa, men vet inte vad det är för låt
Förlåt att jag aldrig någonsin sagt förlåt 

Av Anette - 11 juli 2011 11:23

Imorse gick jag o Adamie en promenad. Det finns ett ställe som heter Reprisen här (fast jag brukar alltid säga återvinnarna) :) Det är iaf en second hand som brukar ha ganska mkt fina saker billigt.

När jag kollat klart o var påväg o gå hem igen gick vi förbi en hängställning som hade vinterkläder för 30:-st. O det kändes ju inte som rätt säsong att handla det på men faktiskt så hittade jag en jättefin, nästan oanvänd overall till Adamie där! Så jag slog till :) Det kommer ju en vinter igen även om man helst vill undvika att tänka på det... :(


Snart ska vi gå o vila. Eller Adamie iaf, jag lär fastna framför tvn. Fast iof, det är ju oxå vila o bara ligga o glo på tv... Om man inte ägnar sig åt ett norskt träningspass förstås... :)

 

Av Anette - 9 juli 2011 19:29

Hur man upprätthåller galenskapen i livet... 

  • Vid lunch, sitt i din parkerade bil med solglasögonen på. Peka på förbipasserande bilar med en hårtork. Se om de saktar in.
  • Sök dig själv via växeln. Försök INTE förställa din röst.
  • När någon ber dig om hjälp, Säg: jag delegerar!
  • Varje gång någon ber dig att göra något, fråga om de vill ha pommes frites till det?
  • Ställ sophinken på skrivbordet med en lapp med texten: Inkorg
  • Häll koffeinfritt kaffe i kaffeautomaten i tre veckor. När alla
    har kommit över sitt koffeinberoende, byt till espresso.
  • I minnesfältet på alla dina inbetalda räkningar skriv: För sexuella tjänster.
  • Avsluta alla dina meningar med: "I enlighet med profetian."
  • Använd inte punkt
  • Så ofta som möjligt: hoppa istället för gå.
  • Fråga folk vilket kön de tillhör. Skratta hysteriskt när de har svarat.
  • Specificera att din drive in order är för att "ta med".
  • Sjung med på Operan
  • Gå på poesiafton och fråga varför dikten saknar rytm.
  • Häng myggnät runt ditt skrivbord. Spela band med djungelljud hela dagarna.
  • Fem dagar i förväg talar du om för dina vänner att du inte kan komma på deras fest för att du har huvudvärk.
  • Be dina arbetskamrater tilltala dig med ditt Gladiatorsnamn, Rock Hard, eller varför inte Snöret......
  • När pengarna kommer ut ur bankomaten, skrik "Jag vann!","Jag vann!" "Tredje gången denna vecka!!!"
Av Anette - 8 juli 2011 18:57

Idag gick jag en promenad på morgonen. Det behövdes för jag behövde avreagera mig från skolan... Det blev ca en mil, fram o tillbaka till stan härifrån. Sen åt vi lunch och jag slappade på soffan. När Adamie vaknade och Andres gått till jobbet så gick Adamie o jag iväg på en promenad. Tänkte att vi skulle göra en second-hand räd och fynda lite. Vi gjorde en avstickare in på Dollarstore o den affären är ungefär som ÖB fast större och billigare. Hittade foppa tofflor till Adamie för 20:-/paret! :)

Sen gick vi till Röda korset men de stängde 16.00 o vi kom 15.50 o då blev det en snabb koll bara. Men hittade en klänning och en t-shirt till Adamie för 5:- st och 2 Tom o Jerry glas. Så promenerade vi vidare och gick till Coop för att kolla in deras utbud av muffins formar. Det var skrallt må jag säga så vi gick till fyndet och hittade en påse med sandleksaker för 20:- istället :)


Sen kände jag att jag inte orkade gå hem. Ville bara hem hem hem så vi tog sista bussen hem. Skönt! :) Ballerinaskor är fint men de ger en skoskav som heter duga oxå... :(

Imorgon tror jag det blir bad någonstans... Får väl se hur vädret blir.

Nu ska jag lägga mig i soffan igen (fast först ska jag ordna en surprise för ngn... undrar vem denne ngn kan vara?) ;)

Av Anette - 7 juli 2011 12:24

Vet ni om att det finns superqvinnor där ute? Qvinnor som kan ta hand om 3barn, alltid ha nybakat bröd o annat smaskigt att bjuda på. Qvinnor som alltid har det skinande rent hemma och strukna kläder. Qvinnor som tar till vara på årets skördar av äpplen, bär, svampar o dylikt och saftar och syltar av det. Qvinnor som alltid har tid för lite *censur* med sina män och gärna talar om för sina vänninor att deras män aldrig skulle vara otrogna för de får minsann en avsugning varje morgon innan de går till jobbet!

Qvinnor som aldrig skulle gå utan smink och i gårdgens kläder. Qvinnor som baaaarrrraaaa tycker det är underbart med barn oavsett hur mkt barnen skriker eller lever rövare, för "Tänk på alla som inte kan får barn, man måste vara tacksam!" Qvinnor som har ammat tills barnen själva sa stopp och som sedan gjort all mat själv till dem, ingen burkmat här inte! Qvinnor som lägger huvudet på sned och sedan kommer med kommentarer som "Gud jag förstår inte hur du orkar, hemma hos oss så funkar det så här perfekt bla bla bla..." när du berättat om ngt bekymmer eller problem.

Qvinnor som kan allt de tar för sig oavsett om det gäller att göra egna keramikfat, köpa ny dator och vet exakt vad Intel core prosessor, 100mB , gB o fan o hans moster betyder.

Qvinnor som bara köper ekologiskt och sopsorterar allt! Qvinnor som födde sina barn och beskriver gärna för andra förlosningsrädda att de minsann fick orgasm när de födde sina, där behövdes minsann ingen bedövning, allt hänger på andningen, då spricker man inget o man kan börja ligga med sin man inom 1,5v. Bara man gör sina knipövningar 3gånger om dagen så blir man tajtare än innan man födde barnet!

Qvinnor som är hemmamammor för att de vill ge sina barn en trygg uppväxt och som tycker att inga barn har behov av dagis utan borde vara hemma tills skolan börjar. Men innan de fick barn hade de en kometkarriär (det spelar ingen roll om de är 20 eller 40, de hade en kometkarriär iaf) & hade råd att lägga undan pengar till sin pension så deras hemma tid påverkar inte deras ekonomi sen.


Vad tänker dessa Qvinnor om sina liv om de sätter sig med en kopp varmt te i soffan på kvällen? Känner ni ngn sån här Qvinna? Sitter de någonsin still? Vet de om vilka signaler de skickar ut till sina systrar ute i världen?


Av Anette - 6 juli 2011 17:53

Gick upp kl 03.15 imorse för o göra oss iordning inför resan upp till norr. Allt gick bra och nu är vi här. Andres jobbar och jag o adamie gör lite av varje. Hon tog nyss av sig kläderna o blöjan och sa "Jag ska gå o tvätta rumpan!" :D


Imorgon ska jag leta upp en loppis o leta efter muffinsformar. Inte muffinsformar på loppisen utan de vill jag gärna ha obegagnade... :)

Ngt som är härligt med att vara här är att Andres har ordentliga högtalare så man kan poppa lite musik... :)


Vet inte varför men jag kom o tänka på denna blomman. Visst är den vacker?!

 

Förgätmigej


Nu blir det middag, underbart goda köttbullar som svärmor gjort o pasta. Skönt att slippa laga mat må jag säga!

Sen blir det soffhäng! :)

Ovido - Quiz & Flashcards