anettecarlsson

Alla inlägg under juli 2012

Av Anette - 6 juli 2012 08:35

God morgon!

Vanligtvis så brukar Adamie komma upp mitt i natten och lägga sig hos mig, oftast börja med att sno min kudde för att lite senare lägga sig på tvären i sängen med benen på mitt huvud... Men inatt kom hon inte. Istället vaknade jag av att hon vid halv8 öppnade sin dörr och ropade Mamma! Det är ljust ute! :)

Vilket ju var skönt för att klockan var så pass mkt, det hade inte varit lika kul om den varit 5... Men nu i helgen SKA jag sätta upp rullgardiner i hennes rum. Det är ett otyg att det inte blivit gjort än, har tyvärr inget att skylla på förutom att jag bara inte fått arslet ur vagnen och fixat det... Men det vore skönt, både för kvällarna och morgnarna. Kanske att man kunde få sovmorgon ngn helg isåfall?   


Pratade med min mamma igår och hon sa att jag är som en gammal person. Nu syftade hon bara på en sak (hoppas jag) :) och det är alla mina tabletter. Vilket låter illa när man säger så men det är sådana jag måste ta. En del för livet och en del just nu.

 

Pga min gastric by pass operation så måste jag äta 2 kalciumtabletter, en multivitamin, en folsyra, en B-12tablett och en järntablett. Detta för att kroppen (tarmen) har svårt att ta upp alla näringsämnen man får i sig via maten efter en sån operation. Det här stör mig inte alls men man måste tänka på hur man tar dem för järn och kalk ska inte tas tillsammans då de tar ut varandra och du skulle isåfall lika gärna kunna låta bli att ta dem...

Sen så äter jag penicillin mot en GBS infektion, det är 3st extra tabletter. Med dessa blir det lite komplicerat. För du ska inte ta dem med mat. 1h före måltid eller 2h efter.

När du opererat dig ska du äta varannan timme. När du dessutom är gravid vill man äta jämnt. (Iaf nu på slutet) ;) Sen ska du inte äta mejeriprodukter i samband med den heller, vilket då innebär att jag får ju inte ta kalktabletterna samtidigt som pencillinet...

Jaaa jösses vilka I-lands problem man har...   

Av Anette - 1 juli 2012 17:40

Ja inte filmen... Utan idag är det 40 dagar kvar till beräknad födsel. Den 10aug. +-2v. Så man kan säga att det är mellan 26-54 dagar kvar. För ett kontrollfreak som jag är ju det precist och bra ;)


Efter mitt energirus häromdagen fick jag en massa sammandragningar så jag fick göra koll på förlossningen. Men det var ingen fara på taket eller mer söderut heller för den delen... Så det var bra. Nu ska jag göra lite lagom. Får bli bättre på att dela upp saker men det är svårt för jag vet ju inte hur mkt ork jag har sen senare, samma dag eller nästa. Så då gör man lätt för mkt när man väl har energi...

Men iaf. 

V35 nu. Tittade på bilder från när jag tyckte att jag var STOR. Alltså att det syntes jättemkt att jag var gravid. 

Tsssss säger jag bara. Aint seen nothing yet!

Nu finns det inte så mkt plats kvar. Eller jo det är klart att det gör det. Ja kan ju få en sån där monstermage man ser ibland. (Snälla bebis, kom ut innan jag får det! Plz?)


          

V26 vs      V31 vs      V35


Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards