anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Käka papper...

Av Anette - 23 januari 2011 13:35

Ja idag har jag lärt mig att cornflakes kakor kanske borde läggas i silikonformar. För de släpper inte riktigt från pappersformar. Så antingen får man pilla mkt för att få bort pappret. Eller så får man tugga i sig pappret oxå. :)


Har packat och fotat en massa för auktioner på tradera. Har kommit in i ett rensar stimm känner jag. Blir såååå trött på alla mina saker ibland. O då är det ju bra om de kommer till ngn som inte är trött på dem! :P O jag tjänar lite pengar. Försöker att spara in på de saker jag kan. Typ sälja saker, baka eget bröd, göra egen sylt och mos och sådant. Passar på att handla mkt av saker när de är extra billiga. Tror man kan spara lite där faktiskt. Men ibland får man släpa. Igår när vi var på Willys så svor jag ganska mkt för det blev så tungt. Fast jag svor tyst. För Adamie var med och det vore himla pinsamt om hon helt plötsligt kläckte ur sig en ful visa på dagis...

Ngn som har ett bra spar tips att dela med sig av?


Har börjat fundera på det där med min garderob oxå. Vore det inte nice o ha en matta där inne? Så när man kommer upp morgonen har man en mysig matta o stå på ist för ett kallt golv? Jag hade det i min gamla lägenhet. Men den här gången ska jag ha ett glid skydd under. För om man heter Anette och har en förmårga att kunna snubbla och halka på det mesta så är det en bra uppfinning. O det säger jag av erfarenhet.


Skulle egentligen träffat en kompis o hennes barn idag men känner mig inte riktigt kry så vi hoppade det. Vore mkt onödigt att ge smitta vidare. Speciellt till dom eftersom de ska åka till Jamaica snart.


Back to business...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Presentation


Välkommen!
Snäll, glad, skotokig, mamma, inredningsintresserad, nyfiken, rastlös, kunskapssökande, älskande, öppen och busig. Där har ni mig. Typ :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards