anettecarlsson

Alla inlägg under mars 2011

Av Anette - 10 mars 2011 19:22

Jag har ett par fina glasögon här hemma. Fast ena glaset är helt repat så det går inte o se igenom typ. O de ramlar av mig hela tiden för Adamie den lilla fisungen har böjt sönder sidorna... Om jag vägde 200kg i ansiktet skulle de passa... bara för o ge er en idee hur de ser ut.... :)

Så jag gick förbi Synoptik  där de hade ett erbjudande med hela krafset för 498:- Givetvis så hittade jag bara dyra bågar först. Men jag struntar faktiskt i om det står Armani, Versace eller Gucci på bågen. Jag vill bara se bra. Så till sist hittade jag billighets hyllan o vad fastnade jag för? Tunna metallicrosa brillor... heeeeee oväntat? I think not? Fast först kollade jag på silver... Jag bad kvinnan som jobbade där säga ärligt om jag såg dum ut men hon sa att det gjorde jag inte. Men jag vet ju att jag har en förmåga att se ut lite som...jaaa en pilsk bibliotikarie... i brillor. Får se vad reaktionerna kommer bli framöver...


Imorgon har jag prov i excel... ojojojojojojojojoj det kommer inte gå så bra... Men men. Om jag får G är jag mer än nöjd! 

Annars finns ju alltid omprov o så får jag skärpa mig till det.


Snart börja Kalla fakta på fyran. Kan vara intressant o se. Tror att jag kommer ha mkt åsikter om det faktiskt...


På lördag ska jag ta bort mitt extrahår. Ska bli intressant att se hur mitt hår ser ut under. Viss risk finns ju att jag tycker det blivit tunnare eftersom jag förmodligen glömt hur det var. Får se när det åker på igen...Gilla ju liksom mitt låååånga hår även om det blev ett jädra trassel emellanåt. 


I helgen måste jag sysselsätta mig en massa. Har barnledig helg. Ska iaf rensa i garderoben. Har fortf inte fått den som jag vill. Skulle vilja ordna ngt som hänger för hyllorna så man inte ser alla lådor o vad som är i dem. Det ska bara vara kläder o skor där inne. Lite lyx sådär... Får väl se vad jag lyckas få ihop... Fick en ideé nu när jag skriver så om det blir bra lär jag ju kirra en bild här. För ni är ju såååå intresserade eller hur?! ;)


Hej dåååååå...

Av Anette - 10 mars 2011 13:15

Jo det tycker jag! Tänk dig själv... om du är jättesugen på banan.. då räcker det kanske inte med en liten skiva banan. Utan du vill ha en hel banan! Eller om du ska köpa nya skor. Då är det ju inte så roligt om du måste köpa ett par som är för stora eller för små. Så strl har visst betydelse! 

Däremot håller kanske inte med vad jag såg i Metro häromdagen... Det stod att avståndet mellan pungen och jaaa...stjärthålet var viktigt. O ärligt. Hur ofta har ni ens funderat på det? Finns det ngn som ens mätt det???


O häromdagen skulle jag göra havrekakor. Tänkte mig små härliga mumsbitar. Det här blev resultatet:

   En stor jädra kaka blev det! Men det smaka gott iaf. O det går ju att bryta i bitar! Men nu är den nästan slut... :)


Vill ni veta vad som finns 10min gångväg från där jag bor? Det här:

   På vintern is. På sommaren en fin strand och brygga och alltid fullt med folk. Går man åt andra hållet så hittar man en finfin svampskog. O ett annat håll hittar man Skärholmen centrum. O åt ett annat skidbacke... Så jag trivs bra här i mitt Vårby gård. Jag gillar att höra en massa olika språk och att jag hälsar på folk som man vet inte fattar svenska men de hälsar och försöker prata iaf. Det enda jag inte gillar med att bo här är att folk har så mkt fördomar om det. Men jag skulle hellre gå ensam här mitt i natten än inne i stan kan jag säga! O här blir man erbjuden hjälp att bära tunga saker av främlingar! Det har inte hänt där det är mer svennebanan bor. Enligt min erfarenhet iaf. Vilken säkert kan skilja sig stort från eran...


När jag tog bilden ovan tog jag oxå denna:

   Två små tjejer som börjar bli stora! Det är min dotter med hennes söta vän! De åkte rutchkana ca 100 gånger sen gick vi hem o fikade. Katie som jag nämnt mkt är mamma till den lilla lintotten. <3


Jag gjorde cornflakes kakor igår. Fick ett ryck men nu har jag inga cornflakes kvar. O ska inte köpa några nya heller. Jag ska försöka sockeravgifta mig lite... O då kan man inte baka kakor o ha i kylen om man får besök. För besök får man inte så ofta o av sådan mängd så de går åt utan det slutar med att jag stoppar i mig istället. Inte alla på en gång men då o då... Men vi får väl se hur det går med det... Har ju mkt havregryn kvar... :)


O nu till det bästa!!! Kolla här:

   Hej våren snart kommer vi ut!!! Åhh jag vill ha dem på mig imorgon. Fast då skulle de bli förstörda så det låter jag bli... Men visst är de fina? Det är de jag pratat om tidigare... Förstår ni vad jag snackat om nu? Den här sommaren ska jag ha högklackat på mig varannan dag. Minst! 


Kolla på Kalla Fakta kl 20 på fyran ikväll! Det ska handla om Gastric By Pass o kan nog vara intressant tror jag. Ska bli spännande och se vilken vinkling de har på det...


Kram så länge!!!

Av Anette - 8 mars 2011 11:01
Av längtan till dig!
I en evighet levde jag som om du inte fanns
I alla drömmar var du ändå näraså underbart näraOch jag trodde jag fann digmen du var någon annanstansVarenda gång jag funnit nånså såg jag att drömmen inte var sann Tänk alla famnar jag lämnat av längtan till digFör jag trodde att du fanns och väntade migJa alla dagar jag vandrat så sorgsen och tröttFör att möta den vackraste människa jag någonsin mött Det var enkelt och vackertdu sa att du väntat migJag kunde ana att det fanns en himmelpå jorden jag såg denOch du bad mig att levamitt liv alltid nära digJag följde dina steg och allt jag någonsindrömt om fanns där för mig Tänk alla famnar jag lämnat av längtan till digFör jag trodde att du fanns och väntade migJa alla dagar jag vandrat så sorgsen och tröttFör att möta den vackraste människa jag någonsin mött Det finns ingen som lockatmitt hjärta så underbartMed all din ömhet får du sorg och smärtaatt sakta försvinnaAlla skuggor,allt mörker som förr var så uppenbartDet skingras, och tillsammans ser vi ljuset,som stiger med solens fart Tänk alla famnar jag lämnat av längtan till digFör jag trodde att du fanns och väntade migJa alla dagar jag vandrat så sorgsen och tröttFör att möta den vackraste människa jag någonsin mött Tänk alla famnar jag lämnat av längtan till digFör jag trodde att du fanns och väntade migJa alla dagar jag vandrat så sorgsen och tröttFör att möta den vackraste människa jag någonsin mött
CajsaStina Åkerström
Av Anette - 7 mars 2011 14:47

Min underbara mamma kom till mig i lördags. O vet ni? Min mamma tilhör den bästa sorten!!! För mig är hon världens bästa mamma och jag är så otroligt tacksam för allt hon är och gör!!! Jag älskar dig mamma!!! <3


Idag var jag och hälsade på mitt gamla jobb. Mkt nervös var jag kan jag tala om. Det slutade inte på det bästa sätt och sedan dess har jag haft 0 förtroende för mig själv i arbetssammanhang. Men jag har fått tillbaka en mkt stor bit nu kan jag säga. Så det var bra att jag tog tag i det.


Jag har påbörja en business i liten skala. Har på känn att det kan bli hur stort som helst om jag väljer att satsa  lite mer på det. Vad det är? Det säger jag inte. :) Kanske längre fram när jag vet hur det går mer...


Var inne i stan o gjorde ärenden åt mina söta fröken Nettan idag. O jag måste skaffa en ny plånbok. Nuff said bout that!!! :) 

O sen måste jag lära mig att inte kolla för mkt i skyltfönster när jag är ute och går. Höll nämligen på att gå in i en stolpe för jag såg någe fint... O vet ni mer? Jag måste lära mig att inte gå och läsa sms samtidigt. För då när jag gjorde det idag, så gick jag faktiskt in i en stolpe... snacka om att man bjussar på garv liksom... Kanske jag livade upp ngns tråkiga måndag iaf... :)


Jag fick mig ett riktigt skratt i lördags. Vi satt o fikade jag, mamma, Adamie och min brorson Linus. Jag visade Linus min app "TappFart". Man trycker på knappar så kommer olika pruttljud... Jag vet att det är barnsligt men när han började trycka så kunde jag inte sluta skratta! Det lät så otroligt fult!!! :D Vi skrattade också åt två klipp som visades i Äntligen Fredag. Ett där en man springer för livet på ett löpband och ett där en kille ska dyka i vattnet och det är is så han landar liksom som en pannkaka på isen... hihihi mkt roligt. Vi matchar varandra bra humormässigt jag o min fina lilla brorson! 


Idag ska jag förbi skoaffären och tumma på de där skorna jag går o drömmer om. Snart kommer han nog tro att jag är ett litet pervo... Nu menar jag inte pervo som ngt dåligt. Pervo kan vara mkt bra. Bara så inte ngn tar illa upp som identifierar sig som ett pervo. I judge noone! :) Bara de som gillar saker som skadar andra. Tvi vale för er!!!

Men iaf de är så rackarns fina.... Jag vet ju att till vad de skulle passa så bra till... Har ni läst En shopaholics bekännelse btw? Hon tänker hela tiden om saker "Åhh jag skulle bli flickan med den gröna scarfen" eller vad det nu är hon fastnat för... O jag skulle bli flickan med de cerisa skorna... Nej nu måste jag sluta... Det blir dreggligt (uppfann jag precis ett ord nu?) här...


Mer rosa åt folket!!!

Av Anette - 4 mars 2011 18:29

Ja jag har ingen dvd spelare. Känner ni ngn annan som inte har det som är under 80? Men jag har en video! Som jag inte använt sen jag fick ärva den av min morfar. Men nu är det ju så att ibland är det skönt att glo på en film o ibland så tittar Adamie på tv. Hon gillar Bolibompa mkt! :) Men mest de delar när det är tecknat o så. 

Men iaf. Jag var tvungen att gå ut förut för att inte sitta o somna i soffan förut. Eftersom jag iaf skulle till apoteket så drog jag o Adamie till Liljeholmen. Vi slank in en sväng på Stadsmissionen. O där hade de VHSer. I mängder! För en tia st. Så:

 dessa bidde det. De är svart vita bara för att jag fotade i vardagsrummet o min lampa där är rosa så allt blir liksom väldigt rosa...

JAg fick leka lite teknisk först för den ville inte mata ut bandet som satt där i. Så jag skruva av toppen och vad hittade jag där i?

 Jo en bok, en stegräknare, en sked och en gratis kaffekupong på McDonalds. Tror inte det var min morfar som stoppa dit det så guess who? Min lilla pärla fick sitt secret stash avslöjat! :)


En annan sak jag skaffat. Kanske ni kommer skratta men det bjuder jag på! :) En dosett!!! Jag äter ju 4 olika tabletter varje dag, kalk, järn, multivitamin och B12, o varje morgon jag står o skakar fram dem så blir jag lite irriterad. Orka varje morgon. O nu har jag en sån här:

  Så nu behöver jag bara göra det 1 gång i veckan! :) O den här är liten o smidig o går lätt o ta med sig om man ska bort. Man öppnar varje dag för sig så ingen risk att man får alla tabletter över sig. Den var oxå lite pillig o få upp vilket innebär att det inte är direkt fara om Adamie får tag på den, även om jag naturligtvis inte kommer låta henne leka med den. Fanns med grönt, gult o rosa lock. Nu har ni ju sett bilden, men det var väl inte så svårt att räkna ut vilken jag tog va? :) Det hade varis snyggt med mörkblått oxå faktiskt... :) De har hottat upp sin merförsäljning på apoteken tror jag. Finns allt möjligt roligt där! 

Omg jag håller på o bli en pensionär tror jag... Jag bloggar om att det är roligt att handla på apoteket... Nu måste jag väga upp det på någe sett... hmmm


   Min kompis som har ett cafe sa att där sitter lattemorsorna med Ipads till sina barn så de får fika ifred! Jag undrar hur våra små "monster" kommer bli i framtiden. Jag var 8 när vi skaffade video hemma, 18 när jag fick min första mobil. 20 när bilen uppfanns... elelr nehe nu ljög jag visst... Men vet ni... på min mammas barndomstid... då fick hon och hennes 2syskon DELA PÅ 1!!! flaska läsk! Alltså 33cl på 3 barn! O då var det lyx!!! ;)

Förlåt mamma kunde inte låta bli :D

O nu sitter småbarn med Ipads. O jag måste erkänna... jag har inte riktigt kläm på vad det är. En digital tidning? En dator utan internet? En bok med olika funktioner? O vad tillfredställer den för behov hos folk? Börjar det inte bli jobbigt o släpa runt på sin dator, highteck telefon, Ipad, o vad man nu ska ha för o vara hipp... eller finns det ngt som är allt i ett?

Om du motiverar varför just du vill ha en så lottar jag ut en!!! Haha eller hur, as if! 

Men berätta gärna vad man har den till. Jag vet att ngn förklara det för mig för inte så länge sen men jag har glömt. 


Nu ska jag gå o bada. Är badoman och vill gärna bada varje kväll. Fast oftast brukar jag ta för varmt vatten så jag ligger o svettas o när jag kliver upp så fryser jag så fruktansvärt... Men ändå... grymt skönt att bada! :)


  

Av Anette - 4 mars 2011 12:09

Ja det har varit ett intressant halvdygn för mig...

Fick åka till akuten inatt för jag hade så fruktansvärt ont i magen. Väl där så klämmer de och känner och tar blod och ska skicka in ngn att ge mig smärtstilande. O in kommer en kille med en rullvagn med en BIG ASS spruta på! Undrar om den var tung eftersom han tog rullvagnen...? ;)

Han sa hej du ska få en spruta, vänd dig på sidan mot väggen och dra ner brallorna. Du ska få den i rumpan, eller ja i skinkan alltså...

Jahaja... bara o följa order dårå... O jäklar... den tog ju bort det onda i magen men jag får sitta lite graciöst på sidan nu... ;) Men jag ska inte klaga... Den funkade ju...

O vad det onda var? Ja det vet de inte. De trodde gallsten men alla prover såg bra ut så det var det inte. Det får vara obestämd buksmärta. Fick ett litet piller med (rumppiller, GRATTIS!!!) mig hem som jag får ta om det kommer tillbaka. Om det inte hjälper eller jag får feber så får jag åka tillbaka...


Kom hem och åkte snart iväg till min andra läkartid. Skulle ju kolla upp mina leder. O det såg så bra ut så. Läkaren sa att jag såg strålande ut tom! Ingen reumatism på g men jag låg i en stor riskgrupp. Men ta inte ut ngt i förväg sa han. Det finns bra behandlingar för sådant oxå...

Men han skrev ut ngt som ska hjälpa mig att sova. Dock inget som är beroendeframkallande. För det vill jag inte ge mig på! Propavan hette det visst. Ngn som har ngn erfarenhet? Han sa som så: Du kommer prestera mkt bättre i skolan om du sover. Jo jag tackar! Nu förväntar jag mig mvg på nästa prov dårå! ;)


Så det får bli en liten tripp till apoteket idag. Måste köpa panodil oxå. Hade inget sådant hemma upptäckte jag inatt. Förutom Adamies alvedonsuppar. Alltså rumppiller. O de funka inte ett smack! Men så väger jag ju inte heller 15 kg. (som tur är) Vad gör man inte om man är lite desperat liksom?

Det var faktiskt lite otäckt inatt. Många tankar hann passera mitt huvud... skulle jag föda barn (ovetandes gravid) har min magsäck pajjat, bara en fis på tvären eller vad? O vet ju fortfarande inte vad det var. Bara att det gjorde ont. O magen stod rakt ut. O jag vill inte ha tillbaka det!!! För jag kunde inte andas ordentligt eller stå upprätt.

Jag måste säga att det var tur att jag hade min lilla iphone med mig. Läste en del på nätet under tiden jag fick vänta. Ingen tidning eller ens en kluddlapp att läsa på annars. Det enda som jag såg text på var en flaska glidslem. O kom igen... Varför måste det heta glidSLEM? Det låter ganska äckligt. Iaf i mina öron...


Ha en sweet helg alla! Min underbara mamma kommer imorgon! Ser jag fram emot mkt!!!

Kram kram på er

Av Anette - 2 mars 2011 18:49

Så heter en bok skriven av den underbara Mia Skäringer. Hon verkar så bra, så vettig... Hon skriver om kärlek, sex, livet, anorexia, cellförändringar och annat skit och underbara saker. Det vackraste tycker jag är detta:


Jag tager dig som du är med alla dina jävla fel och brister. Med dina fula fötter och fina stjärt, med min slappa brustna mage och vackra ögon. Du är min själs älskade. O jag är din.


Jag rekommenderar alla att läsa den! :)


Idag har jag fått mkt gjort. Städat, diskat, bakat bröd, lagat hel grillad kyckling, tvättat och myst med min underbara lilla tjej. Jag fick hämta henne tidigare från dagis idag för hon hade feber. Hon vill inte äta heller men dricker. Försöker att ge henne det som hon ber om men när hon väl får det verkar hon inte sugen längre. Men hon åt iaf 2mackor innan hon la sig. Hon får vara hemma till på måndag nu så är hon förhoppningsvis frisk tills dess...


Måste säga att det är väldigt skönt att kunna sitta tillbakalutad i soffan och skriva på datorn. Just nu lyssnar jag på "I'm so exited" med The Pointer Sisters... O med tanke på hur inlägget startade så får denna låt avsluta det...


I want to sqeeze you

please you,

n if you move real slow

I'll let it go....

Av Anette - 2 mars 2011 11:59


 Ja här sitter jag o bakar bröd. Det brukar jag göra. Tycker det är mkt godare än köpebröd och jag inbillar mig billigare oxå...


  Sen så städade jag lite. Jag var tvungen att byta kläder för jag blev så mjölig... 

 O så fick jag byta kläder igen för jag blev dammig när jag sopade saker under mattan...


Så det var min morgon... Vad har ni gjort?    

Ovido - Quiz & Flashcards