anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

När saker går mig emot...

Av Anette - 10 februari 2011 12:33

Mmm gillar jag inte så mkt. Men försöker att se det som en chans att utvecklas. Eftersom jag gillar listor kommer här en lista på saker jag utvecklas av: (eller som irriterar skiten ur mig!)

Att när jag väl lyckats få ihop inlämningsuppgiften i databashantering så bestämmer sig min dator att Excel är skit och inte ska funka på min data. O stänger ner det. Utan att det sparas= chans att öva sig i att inte vråla rakt ut.

Att jag knappt hunnit säga hej till Andres innan det är dags att säga hej då= chans att lära mig att längtan stärker kärleken. Eller ngt...

Att så fort jag diskar blir det mer disk=chans att inse att diskmaskin är bra

Att jag hatar damm och tycker det härstammar från helvetet= chans att öva på mitt tunnelseende

Att när jag väl fått igång min Iphone så måste jag lämna iväg den på reparation i 2-3v= chans att... ja jag vet inte.


Tekniken i mitt liv motarbetar mig!!! Det började med när jag skaffade en Iphone. Sedan dess har nog varenda teknikpryl i mitt hem strulat. Ok inte videon men den har inte varit inpluggad heller. Förmodligen skulle den strula eftersom Adamie använder den till att gömma bra o ha saker i...

Jag måste skaffa en ny dator. O jag vet vilken jag vill ha. Jag har varit o pillat på den. Den är fin. (vit visserligen, men det är ok. Ska ha en rosa väska till den) den är lätt att skriva på. Den kommer kunna synkronisera min iphone. Den kommer ha SENASTE versionen av Office. Den kommer inte stänga av skärmen (hoppas jag) den kommer inte bråka med mig. Den kommer att tycka om mig och hjälpa mig att få mvg i skolan. O jag kommer ta så bra hand om den! Nu när jag vet hur den annars kan strula tillbaka så kommer jag ta hand om den som om det var det bästa jag har! O det dyraste oxå. Måste bara hosta upp 8 loppor till... Men nu fick jag en idee... hihihihi snilleblixt! ;) Jag ska sno den av en kompis! Han har ju precis köpt en sån jag vill ha... hmmm undrar bara vad jag ska byta ut den med så han inte märker ngt... Förslag ngn?


Btw har ni smakat nya Marabou mango? Den är inte så god. Smakar inte så mkt mango. Fast den är ju god då eftersom den smakar choklad. Men om ni vill att det ska smaka massa mango så kommer ni bli besvikna. Så ni vet.


Nu ska jag gå o röra till målarfärg till mitt arbetsbord. Det blir Magnoliavitt. Alltså vitt med en rosa ton. JA JAG VET ATT JAG ÄR BESATT AV ROSA!!! Men jag KAN INTE sluta! O jag VILL INTE sluta!


hej då  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Ovido - Quiz & Flashcards