anettecarlsson

Alla inlägg den 24 februari 2011

Av Anette - 24 februari 2011 19:20

Ja mina vänner...

Idag har jag varit o aktiverat mitt träningskort. Jag var på söder o träffade min kurator, (mkt bra) o gick då till Medis o skulle träna där på 24sevenFitness. Byter om o går fram till löpbandet. Sätter på musiken, högt, i min ipod och börjar gå. I den takt som jag tyckte var snabb sist jag var på gymmet (ca 5-6 år sedan) Inser att det inte ger så mkt så jag höjer lutning och fart. O lite mer fart, o lite mer o liiiiite till. Sen springer jag!!! Jag springer! O måste inte sluta efter 10sek för jag håller på o dö av andnöd. Jag springer 2,5 min innan jag slutar. O går fort i stället. Springer två omgångar till. Jag kan inte fatta att jag springer tänker jag. Sen slår mig tanken att kanske jag ser larvig ut bakifrån när jag springer... Men sen tänker jag. Skitsamma! Då får de väl tycka det. Jag bjuder på det. O en sak jag lärde mig. Jag ska inte ha stringtrosor nästa gång. De gör ont i muttalinen när man springer och det är svårt att få ut dem när de väl grävt sig in... Det finns liksom inget snyggt sätt o göra det på...

O jag tänker oxå på att förut när jag gått förbi ett gym o det står folk som springer eller går eller vad de nu gör i fönstret har jag tänkt att det måste vara jobbigt att vara så synlig... O vet ni? Det var det inte! Jag gillade att kolla på folk samtidigt o se om ngn kanske skulle snubbla lite så jag fick ngt o skratta åt samtidigt. Men så blev det inte. Däremot fick jag njuta av mkt fantasifullt klotter på en lyktstolpe. Det märktes att person som klottrat verkligen tänkt till vad h*n ville få fram för budskap! Sånt gillar jag! O nu vill ni säkert veta vad det stod?! Det stod

"En kuk"

hahahahaha :)


Precis innan jag reggade mig ringde de från tele2 o sa att min iphone var färdig! Så den åkte jag o hämtade efter. O så plugga jag in den. Då säger datorn att jag måste ha senaste versionen av iTunes... Men vad i h*e tänkte jag då. Försökte låta datorn söka reda på den senaste versionen o det gick ju åt precis samma håll som min tanke.Åt h*e alltså. Så kom jag på att jag laddar ner det via nätet. Sagt o gjort. Nu har jag senaste versionen av iTunes, jag har aktiverat min Iphone o importerat kontakter OCH laddat ner en massa appar till den! Inget av det har strulat! :D Peppar peppar.

O snart är nedladdning av office grejjen klar... det tog bara 24timmar... seeeeg. Bredband eller hur var det? Men nu r det färdigt o det är samma som i skolan o det är fantastiskt!!! :) ÄR mkt mkt nöjd just nu.


Imorgon ska jag laga briljant middag till Malin o Katie! Det ska bli mkt mysigt, vi ska ha en barnfri middag nu innan Malins lilla bebis kommer. O på lördag är det oxå tjejmiddag. Mkt tjejer nu i helgen but that's all good! :)


Nu är det dags o gå o plugga till matte provet imorgon... hualigen... :)

  

Av Anette - 24 februari 2011 09:22

Jo det finns fuskisar i vår klass. O sånt stör mig... jag menar kom igen... Ok om du fuskade på prov i gymnasiet. Det gjorde jag... Man är ung o trött och tänker inte på att kanske du borde och behöver lära dig det du fuskar dig igenom.

Men nu... Du har valt att läsa på komvux. Förhoppningsvis för att du vill lära dig ngt och inte för att du bara vill ha ngt att göra och få pengar "gratis"

O så funskar du på prov. Töntigt. Inget jag gör ngt åt, för det drabbar dig sen bara. Om du får ett högt betyg genom att du fuskat så komer du inte kunna använda dig av det sen... Jag kan inte speciellt mkt i tyska förutom hej typ... gissa varför... :)


Vår lärare i databas och programhantering är grym! Om du inte fattar så fråga för han förklarar. Alltid lika lugnt och bra.

Men men. Återigen inte min huvudvärk...


Ska till min nya kurator nu idag äntligen. De senaste dagarna har jag funderat en massa på saker så det ska bli skönt att få det ur sig. Undrar om hon har ngn övning som kan hjälpa mig att inte känna mis så misslyckad när jag inte klarar ngt. Blir lätt så att jag känner mig helt värdelös för att jag inte klarar av tex o installera en dator korrekt. Det kanske är så att jag bara borde ge mig själv en chans att lära mig. Men jag vill kunna DIREKT! Men hur många kan sätta sig med ngt de aldrig gjort förut och klara det direkt? Inte många tror jag...


Sen ska jag o träna. Ska bli mkt intressant o se hur min kropp reagerar på det. Jag kommer förmodligen att behöva proteintillskott för att kunna bygga några muskler. Den mängd mat jag äter är inte tillräcklig för att få i mig det för att bygga muskler. Vill ni veta ngt larvigt? Min fundering var genast "undrar hur mkt kalorier det är i en sån" MEN JAG BEHÖVER INTE TÄNKA PÅ SÅNT!!! Förlåt att jag skriker men jag måste få in det i huvudet... Min kropp tar upp ca 30% av alla kalorier jag äter. Säg att en person äter en 1000kcal om dagen diet. Om jag följer den får jag i mig 300kcal. Om jag sen tränar på det... Ja ni fattar. min förbränning är ju fortfarande normal. Jag kommr bli en pinne utan en muskel... Snyggt? I think not!!! Så ro hit med proteindrycken (De hade ett erbjudande med en rosa shaker på köpet här i Huddinge, jag tar den!!!) :D


 


Ovido - Quiz & Flashcards