anettecarlsson

Alla inlägg den 26 februari 2011

Av Anette - 26 februari 2011 13:36

Ja så har man varit på projektresa igen då. Eller fyndresa... Eller resa och resa. Jag åkte tunnelbana, men det måste väl räknas som att man reser eller hur?!

Åkte först till Liljeholmen och Stadsmissionen. Kollade runt en massa och hittade denna:

   supersnygg kavaj till det fina priset av 20:-


Sen vart jag trött på Liljeholmen och drog mig hemmåt... åkte förbi Myrornas i Skärholmen. O hittade denna:

   söt klänning från Hm för 45:-

  Jag gillar att plocka svamp men pga okunskap har jag hållit mig till Kantarell och Trattkantarell. Nu hoppas jag kunna öka min kunskap till fler svampar. Svampboken kostade 5:- 

Tänkte även börja ta hand om frukt och bär, göra egen sylt, marmelad osv. Så jag hittade en bok om sådant. 10:- kostade den.

O jag älskar kyckling! Jag har tillagat en hel kyckling 1gång själv och 1 gång med mamma. O här i fanns massor med recept på helgrillade kycklingar! Oftast är det galet mkt billigare att köpa en hel kyckling än bara tex klubbor. O då får du fileer o sådant på köpet! :) Även denna kostade 5:-.


O det var mina fynd. Nu till mina projekt...

Det första:

   Jättefin spegel som jag ska köpa sprayfärg och spraya till annan färg. Vilken har jag inte bestämt än. Skulle tro det blir en blandning...

   Ett litet nyckelskåp. Jag behöver ngnstans o hänga upp nycklar i så de inte ligger huller om buller i ngn låda. Däremot har jag tänkt mig att måla om ramen svart. O behålla hjärtat rött. Får se hur det blir...


Men vet ni? Det är inte minus grader här längre! Termometern står på 1.6 och faktiskt har en del gångbanor blivit fria från snö. Äntligen!!! Snart är det High heels som gäller för hela slanten!

O just det på tal om high heels. Igår provade jag ett par som jag köpte till mig själv strax efter att Adamie föddes. De är för stora!!! :( Så jag har bestämt mig för o sälja dem. Så här ser de ut:

  Gillar du dem? Maila så kan de bli dina! :) Jag säljer dem alltså, ger inte bort dem... :( :) Från Bianco strl 38


Ha en nice kväll!

:)


Av Anette - 26 februari 2011 07:43

Igår hade jag matteprov... Var lite kaxig för på sista lektionen så gick det bra o jag kände att jag greppade läget. Om den delen visade det sig när väl provet låg framför mig... shiiittt... varför ska det vara så svårt för? Jag tror verkligen på olika sorters "intelligenser" Nu kanke jag inte ens stavade det ordet rätt, men ni fattade ändå eller hur? :)

Ingen intelligens är bättre än ngn annan. Ok jag kanske inte är bra på matematiska formler och räkna siffror. Men det är ok. För jag är bra på annat. Det är lätt, som jag sagt förut, att jag tycker att hela jag är dum i huvudet när jag inte klarar av en sak. Men så är det faktiskt inte. Jag har bara problem med just den saken. Varför är det lite pinsamt att erkänna en sån sak? Varför måste man vara så duktig inför andra? Nu ska jag säga (skriva) det: Jag har jättesvårt för matte! Det vill inte fastna och jag tycker det är tråkigt! Jag har jättejättesvårt för matte. Det gör mig inte dummare faktiskt. För jag har annat jag är bra på! :)


Efter provet åkte jag och letade upp en second hand affär jag hade läst om. Den skulle tydligen vara otroligt välfylld. O det stämde! Det fanns verkligen saker från golv till tak!!! Oavsett var man tittade fanns det prylar! Men... det var inte så stor fyndrisk/chans. Vissa saker var lite konstigt prissatta faktiskt. Vet att hon säljer på kommision och då kanske hon inte ensam sätter priset. Men jag tror hon skulle tjäna på att sänka priserna ca 20-30%. Hon skulle få mer sålt och mer ruljans. Men men. Mkt saker o titta på var det iaf... :) O kanske är det fyndchans för ngn annan! Väl värt ett besök är det iaf... För er som är intresserade heter stället Annorlunda Ting och ligger på Lönnvägen 10 i Huddinge. Ta buss 704 mot Fruängen från Huddinge station så stannar bussen väldigt nära. 


Lyckades springa ikapp bussen tillbaka oxå, som faktiskt inte stängde dörrarna framför näsan på mig! Annars hade jag fått vänta 30min på nästa. Åkte till Huddinge Centrum och köpte shampoo o balsam. På Coop där så säljer de TreSemme i 2 för 1 förpackningar. Både shampoo/balsam o stylingprodukter. Det är ju ganska dyrt (fast stora förpackningar) annars men nu fick man ju en på köpet. O det är riktigt bra grejjer! :)

Sen vidare hem och hämtade min draMat. En sån där väska som ofta pensionärer har o dra saker i. Fast de har ofta rutiga, o min är rosa med blommor på... :) O orka släpa o bära om man inte måste! :) Sen bar det av till Skärholmen (Skhlm)

Tog en sväng förbi Clas Ohlsson. Där hade de 10 årsjubileum och en massa special priser. Bla på en Wakeup light. En sån lampa som ljusar upp rummet gradvis så man ska vakna lugnt o fint. Var lite sugen, men jag sover ju faktiskt på soffan och har inte rullgardiner så det ljusar liksom upp sig naturligt... :D


Tog en sväng förbi Myrorna (givetvis) De hade 50% på alla böcker och multimedia. Så jag hittade en gammal bakbok som gavs ut av ett margarinföretag. En sån där gammal en ni vet... Jag gillar sånna böcker. De har ett charmigt sätt att skriva och det finns ofta recept som är bortglömda bland alla nya recept på cremer, skum o annat nymodigt. Väldigt ofta står det husmorstips oxå, det är MKT charmigt tycker jag! O den kostade bara en tia! :)


Gick sen till ica och handlade mat. O till systemet. O jag var inte ensam på ngt ställe om man säger så. Sen fick jag stressa hem och städa upp lite och börja med maten. Bjöd ett par vänner på middag nämligen. På menyn stod tandoori kryddad kyckling med blomkåls och färskostcreme och ris, till efterrätt chokladmousse med hallon och blåbärssås. Jag har kommit på lite ändringar i kycklingreceptet som jag tror skulle vara bättre. Men chokladmoussen! Mmm! Jag har aldrig gjort sån själv från scratch förut. Trodde det var jättesvårt o att den skulle skära sig. Men det gick toppen! O vad smarrigt!!! 1000gånger bättre än pulvervarianterna! O jag har för mig att de flesta brukar göras med grädde. Men till denna använde man choklad, ägg, socker och lätt vaniljyoghurt. Så den blev liksom inte sådär maffig fast ändå fyllig.

Ja nu ger jag mig med matrecensionen... :)

Det var en superhärlig kväll o vi hade svårt att sluta prata och bryta upp. Men det var skönt att inte vara så sent i säng. Tänkte att jag skulle ta sovmorgon idag. Jag vaknade 4.30, så det gick sådär kan man väl säga... :) Men somnade om en timme ca lite senare.


Nu ska jag inte tråka ut er mer. Bara mig själv, för jag ska diska. Bläääääää! Måste försöka ordna upp den där diskmaskinen jag tror står i en kompis garage. Om den finns kvar. För då skulle jag slippa o diska. NICE!!! :D


Hej så länge! :)


Ovido - Quiz & Flashcards