anettecarlsson

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Anette - 2 februari 2011 10:03

God morgon!

Idag skulle vi ha lite sovmorgon tänkte jag. Adamie börjar inte på dagis förrän 9 o hon brukar vanligtvis sova till 8. Jag vaknade 05.45 o hon 7.15 Så hon sov ju nästan som vanligt. Men det är bra att jag vaknar tidigt, för då somnar jag lätt ikväll...förhoppningsvis ;)


Jaghar haft en liten orgie här hemma nu på morgonen. Jag har köpt småburkar med färg (olika rosa färger såklart) och min tanke var att jag ska måla saker med dem. De har blivit stående ett tag men imorse gjorde jag slag i saken! Före o efter bilder:

     


Lampan är den som jag benämnt som hiskeligt ful tidigare. Jag ska skaffa en bollfrans o sätta på tror jag. Om inte annats för att jag kommer flina varje gång jag ser lampan för att den inte är som andra lampor. Men det är min lampa! :)


O vet ni? Jag hade ju prov igår! I programhantering. O jag var lite tveksam för jag hade ju inte pluggat så mkt. Men det fastnade visst för jag fick mvg! O var klar efter 9min. Blev sådär löjligt stolt o kunde inte sluta flina på halva dan igår! Jag var först klar o det kändes lite dumt att sitta o vänta så vi hade fått klartecken att gå hem om vi ville. Så det gjorde jag med gott samvete :)


Nu har jag rensat en massa o lagt ut på Tradera igen. Lärde mig visst inte av att jag tyckte det var så jobbigt nyss för nu är det massor av annonser ute igen. Men jag har ju min lilla plan... Mitt datainköp hägrar... Det är värt det jobbiga med att kånka paket hit o dit...

Jag vet att jag har lite fel i huvudet. Men när jag höll på o måla rosa så tänkte jag på datorn. Vissa har ju typ som plastfilmer man sätter på så det blir en fin bild på datorn, eller en färg. Tror ni det finns i rosa utan att det är en massa Hello Kitty o strunt på? Typ som min bakgrund här på bloggen... ska iaf kollas upp.

Undrar varför jag fastnat så mkt i rosa? Gillade rosa när jag var liten sen blev det blått ett tag men nu har det rosa gjort en storslagen come back.

Undrar om Adamie kommer gilla rosa? Hon kommer säkert gilla rött bara för det skär sig med rosa för o vara olika mamma. Tänk att hon kommer bli en tonåring en dag. Jösses...

Jagvet inte var hon har lärt sig det men när hon ser ngt med Hello Kitty på så säger hon Kitty!

Igår när jag hämtade henne på dagis så tog hon mig i handen, gick till deras ritbord, klappade på stolen och sa "Här Adamie sitta" Jag blir så bubblande lycklig av henne! Hon lär sig nya saker hela tiden och hon har en sån underbar energi! Vissa dagar är det jobbigt men så fort hon tittar på mig med sina mörkbruna ögon och ler så hennes små tänder syns så känns det som om jag skulle klara av vad som helst! Hon är mitt livs kärlek och det finns inget som mäter sig med föräldrakärlek!!!

 

Ovido - Quiz & Flashcards