anettecarlsson

Alla inlägg den 28 februari 2011

Av Anette - 28 februari 2011 03:49

EJag hade gärna önskat att mina skulle vara stängda nu och jag skulle sova men tydligen tycker min kropp annorlunda. Den verkar tycka att det räcker med 4timmars sömn per natt... Jag håller inte med riktigt...


När jag var i Liljeholmen i fredags hade de satt upp detta där:

 Tyckte det var mkt fint. Som en liten oas mitt i ett stressigt köpcentra...


Idag var till en början en jobbig dag. Har ju min barnfria helg och fre-lör är ganska skönt att kunna göra vad jag vill när jag vill. Men söndagar är oftast inte roliga. Då saknar jag min lilla tjej för mkt. Men låter henne ändå vara ifred med sin pappa för jag tror att de behöver tid med varandra utan att hon ska bli "påmind" om att hon saknar mig... Men jag hörde av mig till min kompis Katie som oxå bor här i området. Tänkte bjuda in mig själv på en fika. Hon var inte hemma men påväg in till stan så jag åkte raskt iväg o mötte upp henne. Vi gick till 2 affärer. Stadsmissionen båda två. Hon är så otroligt duktig på och sy och köper gamla tyger och kläder och gör om till bla väskor. Klicka på länken så kommer ni till hennes affär!

Efter affärerna skulle vi gå och äta och då såg jag ngt nytt... nämligen detta: 

 Ist för de oranga Big Bag säckarna stod dessa. Rosa liksom! :) Tyckte det var roligt. Fram för mer rosa!!! :)


Jag gjorde lite fynd oxå... Bla:

 En sån underbart fin klänning från Hm! Kollektionen heter The Garden Collektion. O den är helt oanvänd med lappar kvar! Tyvärr var den för stor för mig så jag har lagt upp den i min "butik"...


 Fin skötväska från Skip Hop! Otroligt bra väska, den rymmer verkligen massor! Har en massa fack så att allt inte ligger huller om buller i den också. Tyvärr finns ingen axelrem men annars är den mkt fin!


Sen runt fyra kom Katies man och hämtade henne och jag gick och tog en fika med en annan kompis. Vi ses inte så ofta men jag har alltid så otroligt kul när vi umgås! Han har en förmåga att locka fram min roliga, busiga sida. Det är alltid så mkt skratt när vi ses. Konstigt dock att livet gör så vi inte ses så ofta. Eller är det dålig planering kanske?


När jag kom hem så satte jag igång och fixa lite här hemma. Köpte ju ett nyckelskåp häromdagen som jag skulle fixa till. O nu har jag gjort det...


Före:  Efter:  Jag är nöjd o imorgon åker det upp på väggen!    


Jag jobbar ju med min självbild och min kroppsuppfattning en hel del. Så jag tog ett kort för att ha som påminnelse. Jag kan inte stå framför spegeln och säga till mig själv attt jag är fin och sånt men jag kan titta på det här kortet och tänka det. Ett litet steg på vägen iaf.


Nu ska vi se om jag kan somna om eller om min kropp tycker den har fått tillräckligt med sömn. Har ju saker att fixa så det är väl ok om den vill vara vaken. Men det vore skönt om jag kunde få sova. Bara slockna och vara borta ett par timmar. Ja det vore tom mkt skönt!!!


Annars öppnar gymmet om 1,5h så jag kan ju alltid åka dit...

  

Ovido - Quiz & Flashcards