anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

En händelserik dag so far!

Av Anette - 14 februari 2011 14:59

Ja jag åkte till skolan efter duschen. Jävligt uppsnoffsad må jag säga med tanke på hur morgonen började... Ähhh jag gör en lista:

Har testat torrshampo för första gången i mitt liv. O vad är det för jävla skämt? Blev vithårig, det luktade härsken pinacolada o var skitsvår o få ur... Whats the freakin point undrar jag?

Tog fel kajal så jag såg ut som rödkantad i ögonen, den var ju liksom brun... hur blev det rött?

Orkade inte fixa håret riktigt för jag blev sen av torrshampooj*vlet. Så jag satte upp det i en rock tofs... fyllde på min "Droppfria" lattemugg och vippa iväg till skolan. O det går skitbra. Tills jag ska dra upp nyckelkortet ur väskan och vad flyger då upp samtidigt... Ja ngt som jag inte ville skulle flyga upp iaf kan jag säga...

Matten har jag redan gjort allt klart på den här veckan eftersom jag jag satt o gjorde det inatt när jag inte kunde sova. Så nu kunde jag briljera lite och säga svaren först. Ha in your face! Speciellt den jobbiga chilenare som alltid ska svara innan läraren är klar. O oftast fel...

Men iaf. Kom hem. Lastade vagnen full o drog in till stan. Lämnade kläderna och sakerna och det hos Convictus vilket emottogs tacksamt.

Sen gick jag till Ohlsson tyger. O jäklar!!! Jag måste ha tag på köksstolar i lite gustaviansk stil. Med klädd sits! Har värsta idén serni! Det kommer o bli grymt! Så vill ni ha grymma köksstolar passa på o säg till. Annars gör jag dem till mig själv. Då skiter jag i mina metallicrosa pinnstolar! Vet hur jag ska fixa till fåtöljen oxå. ;) Passade på o fynda trådrullar till min söta Katie som jag ska träffa om en timme oxå...

Gick in på Hm och började bli lite smått medveten om att folk glor, kollar in mig så diskret jag kan för o se om jag kan se ngt pinsamt, typ snorgubbe på kinden, öppen gylf, eller toapapper på skon alt. byxlinningen. Inget av det så jag rota fram en klänning o prova för o ta mig en närmare titt. Inte det heller resluterade i nåt. Förutom att det var paljetter på klänningen o de fastnade i mitt hår. Så hade lite bestyr med att komma loss. Men efter ett tag så löste det sig...

Åkte hem o stirrandet fortsatte... va fan liksom. Jag kollade tillbaka på en tjej 3gånger men hon kanske var lesbisk för hon log bara o fortsatte o titta. När killen gick av som satt mittemot så vände han sig om 3 (!) gånger... Antingen har jag blivit känd för ngt eller så passar jag i heroine chick stilen... Haaa de trodde jag var Amy Winehouse! Eller nej just det kanske inte...

Så gick jag på ica och köpte 1kg ost för det var billigt. Hur tänkte jag då? Adamie äter frukost på dagis o jag äter inte ost. Om det inte är på mat. Så jag får hitta på en massa maträtter med ost. Kan man frysa ost?

När jag kom hem har jag fått ett paket! Åhh present tänkte fåniga jag. Det står retur på den så förmodligen är en sak jag sålt som kommit tillbaka...:(


O mitt csn kort har kommit! JIIIIIPPPPPPIIIEEEE! (datarabatt) :)


O så fick jag brev från mitt försäkringsbolag. De vill veta hur jag tyckte deras bemötande var när jag blev skadad förra året... Jag är nog inte riktigt återställd än för jag kan inte minnas själva skadan. Men jag har hemska ärr efter det, ge mig lite cash för det tack!!! ;)

Ja vad mer...? Fått fyra underbara sms!

Kan jag komma på någe mer nu? Nej ska försöka klämma en kaffe o sen hämta Adamie o möta Katie o Ava. Behöver ett bollplank för alla mina ideer jag fick i stan idag.

Undrar om ett visst avslut av medicin och sömnlöshet fått mig o bli lite manisk kanske? Jag blir det emellanåt. Då orkar jag allt! Bara bring it! Sen brukar jag sova bort 3 dagar typ. Men passa på nu för nu har jag ork till vad som helst! :) ( det är inget o oroa sig, för jag trivs liksom med det... :) )


Later!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Ovido - Quiz & Flashcards