anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Man ska ju liksom bjuda på sig själv....

Av Anette - 16 februari 2011 23:27

Så därför lägger jag upp en bild på när jag testade torrshampot från helvetet som gjorde mig gråhårig. Så här såg det ut:

  Måttligt nöjd... :)


Jag köpte tyg o sånt till o fixa iordning stolen jag tidigre lagt upp bild på. O nu är den färdig! Så här blev resultatet:

Är faktiskt mkt nöjd! Men ska inte behålla den utan försöka sälja den. Får se hur det går! Är du intresserad så kan du ju maila! :)


Vad mer då... Jo idag har jag avslutat en vänskap. Jag har lovat mig själv att bara ha relationer med människor som vi har ett nyttigt utbyte med varandra, eller nyttigt, snarare hälsosamt. O denna vän och jag har inte haft det. Vi har känt varandra i ca 5år. Det har blivit mkt smsande med denna vän och det har alltid varit skönt att veta att h*n funnits där. Bara ett sms bort. Men faktiskt. Det räcker inte. Vi gör inte varandra gott. O om du läser det här hoppas jag du inte blir ledsen. Men du förstår nog vad jag menar. Jag önskar dig allt det bästa i världen, du förtjänar det. Men jag kan inte bidra till det och därför är det nu dags att våra vägar går isär och jag tror inte att de kommer korsas igen. Men glöm inte att du ändå är speciell för mig. Men det är helt rätt beslut.


Angående mina andra funderingar. Jag är inte rädd. Jag vet att det kommer lösa sig. Jag måste bara komma på min del i det hela. Som i en låt jag lyssnar mkt på: Jag måste hela mig, för att ge dig hela mig. Du är underbar som ger mig den tiden. O jag kan inte förklara varför jag behöver tid. Jag bara känner att jag gör det. Men mina känslor är desamma för dig.


Jag måste säga att jag är sannerligen glad att min dator kommer snart! Skulle plugga på nätet till ett prov imorgon. O jag får faktiskt skyla mig själv som inte kollat upp detta innan. Men min dator vill inte köra det programmet. Så jag kommer hoppa över provet imorgon och göra det nästa vecka. Det går oxå bra och kommer inte påverka mitt betyg negativt.


Imorgon ska jag träffa en ny kurator oxå. Jag hoppas hon är bra, den kontakt vi haft via telefon har iaf kännts bra. Det är skönt att prata med någon. Jag har liksom ngt mörkt i mig som är svårt att bli av med. Vet inte varför det finns där och jag kan inte förklara det. Men det tar sig uttryck i att jag inte känner mig värd speciellt mkt. O har därför inte behandlat mig själv speciellt bra. VIlket verkligen inte minskat min känsla av att vara en bluff. O det som är så otäckt är att det skiftar i hur det tar sin uttryck. Det ger mig både fysiska och psykiska besvär. Jag kan ta mig igenom ngt och tro att jag kanske besegrat det. Vilket jag kanske gjort med just den delen. Men det kommer alltid tillbaka. O jag är trött på det. Så därför går jag och försöker reda upp det med ngn utomstående...


Nu är det väl sussedags antar jag. Har svårt att släppa taget om mina tankar märker jag, men hoppas att det släpper när jag lägger mig och knäpper på tvn. Jag har inget godis hemma ikväll. Annars brukar jag tjuväta godis på nätterna. Vem jag tjuväter för vet jag inte eftersom det bara är jag och Adamie här. Men det är så det känns. Jag pratade med Katie häromkvällen om det här med mat. Att jag har så svårt med det. Jag är tyvärr livrädd för att bli stor igen. Skulle tro att lösningen är att börja träna och öva mig i att äta rätt. Alla kurer, dieter och turer upp och ner i vikt har inte gett mig ett normalt synsätt på mat. Nu äter jag mindre än vad Adamie gör. Jag och Adamie äter middag ihop iaf. Jag vill inte att hon ska få ngn konstig snedvriden syn på mat. Det vore inte snällt av mig att överföra det på henne. Mina demoner ska inte bli hennes demoner.


Det får nog bli slutet på detta inlägg.

Sov gott! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Ovido - Quiz & Flashcards