anettecarlsson

Alla inlägg den 16 april 2011

Av Anette - 16 april 2011 08:37

Hej o god morgon på er!

Hoppas ni sovit gott! Jag sov som en stock i 10timmar här på soffan o det var great!

Vet ni varför jag sover på soffan? För tvn är där och jag gillar inte att ligga och vänta på att få somna. Så tittar jag på tv så märker jag liksom inte att jag somnar till på samma sätt. O jag skulle ligga i sängen om jag hade en tv där...faktiskt...


Igår var en rysar dag. Var jättestressad för jag hade inte mindre än 4 prov den dagen. Man har ju inte obegränsat med tid liksom. Det jag var mest nervös för var hur det skulle gå i matte provet. Jag o matte har ett litet speciellt förhållande. Även om vissa uppgifter ser lätta ut så snurrar jag lätt till det. I de värsta fallen så kan jag se att det står tex 3x men när jag skriver av det så skriver jag en 6:a. Varför vet jag inte... Men blir lika irriterad varje gång! Så klart det blir fel då liksom... Men men. Jag hade databashantering innan och frågade läraren om jag fick sitta och plugga matte istället och det gick bra. Så det är jag mycket tacksam för! O vet ni vad? Jag fick VG på provet!!! Är överlycklig för det! Jag har heller aldrig pluggat så hårt inför ett prov, även om jag inte pluggade hela tiden. Men det känns skönt! :)

Efter det provet åkte jag hem och hann med 2 prov i administration innan jag hämtade min lilla fialutta på dagis. 

Det var så fint väder så vi tog en promenad till skärholmen. Jag fick en liten dumpning på vägen så jag svettades en massa och fick ta av mig till bara linnet! Frös inte ihjäl och det var toppen! :) Nu är det vår! :D


Vi promenerade tillbaka i solen och Adamie sitter i vanlig ordning och nyser. Hon gör det när solen lyser :D Fast hon säger att hon hostar o säger prosit.

Så lekte vi lite och lagade mat. Korvstroganoff, en gammal "hederlig" rätt. Ofta när jag inte vet vad jag ska göra blir det detta. Tror det är en grej från mamma faktiskt. Men det är lite vanskligt för jag gillar inte korv egentligen. Det är ju gott, men det blir lite äckligt när jag tänker på  vad det är i. Lite hatkärlek sådär...


När sen Adamie lagt sig så satte jag mig med det sista provet. I psykologi. O fy tusan säger jag bara! Visst är det intressant men det finns så många teorier och tankar och åsikter om hur vi blir som vi blir. De flesta är ju lika varandra men skiljer sig ändå åt ganska mkt o så ska man jämföra skillnader och likheter osv. Det blir inget mer studerande inom hjärnskrynkleri iaf kan jag säga!

Men nu är det gjort! 


Idag fick både jag o Adamie sovmorgon o nu är det snart frukost. Förhoppningsvis så kommer Malin och Katie hit senare med barnen. Borde nog städa här hemma tror jag. Det har fått stå tillbaka lite denna v.

Men de säger ju att morgonstånd har guld i mun så det är väl bara o köra på! ;)


Hej på er!

<3

Ovido - Quiz & Flashcards