anettecarlsson

Alla inlägg den 22 april 2011

Av Anette - 22 april 2011 13:08

Idag är en svår dag. Jag är mkt godissugen, mkt röksugen, mkt försvinna bort sugen (alltså inte dö, utan bara få fly lite grann).

Jag försöker att tänka så här. Om jag går och köper ciggaretter och röker så pajjar jag träningen. Om jag går och köper och äter godis så kommer jag ogilla att jag äter det utan att röra på mig. Om jag flyr så får jag ingenting bara minnesluckor. 

Så om jag springer så kommer jag inte röka. Om jag springer får jag äta godis utan att det gör ngt. Om jag stannar kvar o inte flyr så kommer jag vara stolt över att jag inte gjorde det imorgon!


Men vissa dagar är så himla svåra. När allt anfaller på samma gång. Jobbigast blir det när jag drömmer mardrömmar på natten. Om folk som jag älskar som beter sig illa och när jag blir ledsen för jag upptäcker det så säger de bara, ja men vad trodde du egentligen? Att du var värd ngt annat? 

Bläää för sådana drömmar! Tummen ner helt och hållet!


Så vad ska jag göra idag då? Jag ska lämna tillbaka skor jag köpte till Adamie i morse. Hittade mkt billigare på nätet! 

Kanske borde åka till stan och se om de rosa träden har slagit ut i kungsan? Fast det är lite trist o gå runt där själv. 

Borde dammsuga. Men orka känner jag för det. 

Putsa fönster? Hell no!

Springa. Jo det ska jag. Kanske borde springa till affären där jag köpte skorna o lämna tillbaka dem? 

Rulla iväg med cykeln till cykelaffären och låta dem pumpa upp den? Då kan jag cykla sen! Wiiiieeee!!!!! :)

Göra excel uppgifterna. 


Ska jag vara så jobbig att jag går först till Skhlm o byter skorna och sen hem igen. Sen går jag iväg med cykeln en andra vända? Då får jag ju sammanlagt 2h promenad för 3 ärenden... Men det kommer jag nog inte att göra...

Men det är ju ruskigt fint väder ute. O det MÅSTE man ju ta tillvara på... 

Fast jag känner mig lite upprorisk o tänker att jag ska minsann sitta inne och bara titta på det fina vädret och inte gå ut! Men vem bryr sig om det? Inte en enda människa. Så den enda det drabbar är mig. O det är ju lite korkat. Kanske en promenad till får upp humöret igen?


En sak som jag försöker lära Adamie är att mamma och pappa heter ngt annat än just mamma och pappa. Igår sa hon till mig Mamma Anette. :D 

Hon kommer vara borta hela helgen nu. Det känns lite konstigt. Jag brukar inte fira påsk på ngt särskilt sätt, men familjen brukar iaf träffas och äta och umgås med varandra. Detta året är Adamie hos Bachir, Mamma och min bror med sin fästmö är i Singapore hos min andra bror. O jag antar att de flesta träffar familjen denna helg. Så därför är jag kanske inte jättesugen på o ringa folk om vi ska hitta på ngt. Dumt kanske men antar att de iaf är upptagna.

Som ni märker tycker jag lite synd om mig själv och känner mig ensam. Men det går över. Det brukar göra det. 

Ikväll ska jag nog gå till centrumpuben och hänga med de andra ensamma fyllona. Det borde ge mig lite perspektiv samtidigt som jag lyssnar på skitbra musik. Eller vad tror ni?

Ovido - Quiz & Flashcards