anettecarlsson

Alla inlägg den 28 april 2011

Av Anette - 28 april 2011 19:29

Jo men visst... imorse när jag slog på datorn hade jag fått mail av min underbara mamma som är i Singapore o har haft det lovely i Malaysia ett par dagar. Blev jätteglad för det! :)

När jag kom till skolan hade vi prov och jag var sådär förberedd om man säger så. Men det gick bra, VG så jag är mer än nöjd... :)

Gick en promenad till pendeln och gick på 1års kontroll efter min Gastric By pass operation. Allt såg jättebra ut och jag har tappat 48 kg sedan dess. Det är ju faktiskt helt galet!!!

Gick en promenad från Ersta, slank in på McDonalds o tog en kaffe och gick vidare. Så kom jag till Rosenlundsparken och där hade de ställt upp en massa solstolar i solen. Så jag slank ner där och läste igenom mina psykologi B uppgifter eftersom jag laddade för betygsamtal med läraren.

Då ringde Hanna och var i stan så hon kom förbi. Med henne bredvid mig blev jag mindre nervös och jag gjorde mitt betygsamtal och fick veta att jag fick VG på kursen. :D

Efter att ha svettats tillräckligt i solen gick vi till Intersport så jag fick göra ett fot test. Alltså man springer på löpband för att se hur man belastar foten när man springer. Jag överpronerar. Säljaren visade lite olika skor o jag insåg att visst kan det vara en billig sport, löpning. Men dojjorna är ganska dyra faktiskt... Runt 1400:- O det funkar ju inte riktigt i dagsläget... Men som man säger. Problem är till för o lösas!

Det var lovely att hänga med Hanna ett tag, det blir så sällan vi ses hon o jag. MEn nu blev vi röda o fina ihop och fick skratta och dricka kaffe som förr i tiden! :)


När jag kom till Vårby gård hämtade jag fina Adamie så gick vi en promenad till Ica i Skärholmen. Skulle egentligen bara ha mjölk, ketchup och 16A proppar o jag har ju ett Ica här i Vårby gård. Men de är dyrare på det mesta och då tar jag hellre en promenad och tjänar pengar på det samtidigt! ;)


O vet ni? Idag för 1år sedan gjorde jag en mkt nervös flygresa. Den gick till Luleå och jag skulle mötta den här fina killen, som jag bara pratat med i webcam och telefon med, för första gången. Jag var nervös både för att flyga och för att träffa dig Andres. Ville så gärna att det som vi hade telefonledes skulle finnas när vi möttes oxå. När jag fick se dig stå där tror jag mitt hjärta tog expresshissen upp i halsen på mig och tillbaka ner med en rasande fart. Jag minns inte så mkt från bilresan mer än att jag berättade att min klänning hasat upp sig över rumpan på centralen och förbannade mig själv för jag berättade ngt pinsamt om mig själv... Jag minns bäst ditt flin och din kommentar över att du tyckte det var så roligt att äntligen träffa ngn som är kortare än dig... :)

När vi handlat mat o kommit hem till dig och jag trodde jag skulle kissa på mig av nervositet så kom du äntligen och höll om mig och jag kände att det här kommer nog bli alldeles utmärkt... ;)

Att det redan gått 1år sedan dess känns konstigt. Men jag är otroligt glad och tacksam för att vi valt varandra trots att det varit jobbigt med avstånd och turer fram och tillbaka... Jag önskar jag kunde säga exakt vad jag känner och exakt hur mkt du betyder för mig och för Adamie. Men det känns som överflödigt här för jag tror att du vet. Du vet vad vi har och hur det känns...

Puss på dig mitt   

Ovido - Quiz & Flashcards