anettecarlsson

Alla inlägg den 19 april 2011

Av Anette - 19 april 2011 14:05

Det är väl inget ovanligt antar jag. Att man vissa dagar bara vill att tiden ska gå fort så man får gå o lägga sig. Att ens tankar känns som insekter i huvudet med hullingar på benen så det är så svårt att bli av med dem. De vill inte släppa taget. Ju mer man försöker så sätter de bara ner mer hullingar. Oavsett med vad man fyller dessa dagar med så räcker det inte. En sak är för mkt och 1000 aldrig nog...

Jag är inte så förtjust i dessa dagar. Tror många skulle kalla det deprimerad men jag vet att det inte är så. Deprimerad är ngt mer än detta. Det pågår längre. Oftast varar dessa dagar bara 1dag åt gången. Vilket är tur.

Jag kallar det urladdningsdagar. Jag tror att jag behöver dessa dagar för att kunna hantera alla andra dagar. Därmed inte sagt att jag tycker om dem. Jag vet att jag pressat mig hårt sista tiden. O ingen människa är ju en maskin så det är väl ganska självklart att man inte orkar vara på topp hela tiden...


Men önskar jag inte kände mig så vilsen. Mina val på senaste tiden att leva mer rent gör att jag känner mig naken. Det är så lätt att gå tillbaka till gamla vanor. Vanor man vet inte är bra för en men man kan inte så mkt annat. O nu när jag verkligen bestämt mig så vill jag inte falla igen. Jag SKA INTE göra det helt enkelt!

Fick ett paket på posten förut. Antar att det är en digital köksvåg. Så spännande! :) Så jag ska ta på mig mina high heels o trippa dit o hämta ut den. Det kanske livar upp. Sen ska jag till lekparken med Katie, Malin och barnen. Det livar definitivt upp. :)


Hittade ett citat som först tilltalade mig:

Anyone can give up, it's the easiest thing in the world to do. But to hold it together when everyone else would understand if you fell apart, that's true strength.


Men när jag läst det ett par gånger blev jag lite förbannad. Vadå styrka? Oftast har man inget val att vara stark! Man kan ge upp för att man har ngn som sköter spakarna åt en när man ger upp. Det är inte styrka, det är att inte ha ngt val att ge upp eller fortsätta... Har sagt det förr o jag säger det igen. Jag gillar inte att höra att jag är stark. Mitt svar kommer alltid vara detsamma. Jag har inget val. 


Ut i solen o ät glas med er!!!

Igår var vi på yoghurtshopen o de hade fettfri citronglass! Det ska jag unna mig i helgen!

hej så länge...


P.s om du läser detta så uppskattar jag att du ringde fast det bara var ett par minuter o jag grät hela tiden. Din jädra rackare! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards