anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

Leva loppan på loppis

Av Anette - 20 februari 2011 19:20

Jaha då går helgen mot sitt slut. Men vilken jädra helg sen! :)


I fredags fick jag hjälp av min underbara Katie med Adamie för min feber gjorde ett gästspel igen. Sen kom min underbara moder och hämtade hem Adamie och jag kvicknade till lite på kvällen och vi surra lite. Undrar om det någonsin går över? Det där med att man behöver sin mamma och ens mamma ger tröst som ingen annan. Iaf min. För jag vet att det finns rysliga mammor oxå... :( Men jag är mkt glad över att min mamma är min mamma för hon är sannerligen en riktgit bra en!!!   


På lördagen kände jag mig ganska skapligt pigg så vi tog en tripp till Södertälje. Passade på när vi hade bil! ;) Där finns en second hand som jag tror Pingstkyrkan håller i. O när vi kommer dit... vad skådar jag? Jo en stor skylt där det står 70% rabatt på alla kläder, skor och väskor! Så mamma gick runt med Adamie och letade bilar och jag fick gå o kolla om det fanns ngt bra. O om det gjorde! Jag plockade på mig allt jag gilla kan man säga. Vilket blev 16saker. När jag kom till kassan tänkte jag att: F*n nu har jag nog gjort bort mig när han slog in plagg på plagg på plagg... Så drog han bort rabatten o då var jag inte orolig längre! Det kostade ca 10:- sak...Me likey! Ingen byrå denna gång heller dock...

Sen åkte vi hem, klämde donken och så sov vi alla tre lite :) Sen tog vi en tur till Skhlm med Katie och Ava. O var inne på Myrorna en sväng. Hittade en tröja och Katie fyndade en massa tyger. Hon syr fantastiska saker! Från att i stort sett inte någonsin sytt ngt i höstas är hon superduktig nu!

Sen drog vi till Ikea, tänkte kolla en byra där... men vad hittar vi då? En garderob! För 199:-! Köpte till hyllor och stänger att hänga galgar på men hela den kostade iaf 500:- Så det fick bli en julklapp från min bror och hans fästmö! Katie ville oxå ha en. Vi passade på när vi hade bil om man säger så... :) Sen vägde varje paket 30kg... Vi kom fram till 5 olika lösningar ca hur vi skulle få upp dem till våra lägenheter... Tills vi kom fram till att vi lämnar det i bilen! O det gjorde vi. O vilken tur sen då!!! För när vi kom hem o skulle upp med hissen var det en dumfan som BAJSAT i hissen!!! Så vidrigt! Skulle ni inte hellre skita i brallan än sätta er o kräma i en hiss? Kom igen liksom. Förmodligen har du varit hemma hos ngn eller dig skälv eller är påväg dit. Du har förmodligen inte längre än 100m till ett dass eller kanske utomhus? Var hissen verkligen lämligt då? Fundera på den...

Slockna tidigt på kvällen i soffan framför tvn o vaknade halv 2 o kunde minsann inte somna om. Låg o åt Twix och glodde på dåliga serier till halv 5 då jag somna om igen... Varför blir det så? Mkt irriterande....


Idag så gick jag o körde lite bil! :) På en parkering visserligen men det var kul! Kanske borde ta den däringa lappen någon gång... :) Så bar vi upp Katies garderob. Sen gick jag hem, käka med mor och Adamie, stoppa Adamie i säng och då gick mamma och hämtade bilen och bar upp garderoben! Har jag sagt att jag har en supermorsa till mamma?! Det har jag iaf! :)


Köpte ett litet databord oxå på Ikea. Jag har nämligen fått ett nytt matbord, ett fyrkantigt ist för runt, o det hade mamma som skrivbord förut. Så nu fick hon mitt skrivbord. Jag har ett annat skrivbord som jag ska ha som arbetsbord i sovrummet:

  Det är nu svart svart svart. N I love it! :)

  Mitt gamla matbord med iläggsskiva i. Det nya i bakgrunden, givetvis med rosa duken redan fixad på! :)

 Men nu har jag ett arbetsbord (Det svarta) och ett litet bord för min nya dator som jag hoppas kommer på tisdag eller onsdag!


What else? Har bakat lite. I julas köpte jag fina kakformar som jag ville göra kakor med kristyr på . Så här gick det:

   

    Råka ha lite mkt grön färg, hade velat ha dem ljusgröna. O sen tyckte jag inte om dem. Inte Adamie heller, hon spottade ut det direkt efter varje tugga! :) Men hon försökte tycka om det iaf... :) Mamma o Malin som var här förut sa att de var goda. Men de kanske är för väluppfostrade för o spotta ut oxå... ;)

  Dagens middag. Köttfärspaj! Hur gott var inte det då? Fast Adamie gillade inte det heller, hon åt banan...

  Bra karl reder sig själv säger man ju. O får man inga blommor på AHD får man köpa själv. Den här köpte jag åt mig själv. O väntar tålmodigt på att den ska slå ut... Hittills har den varit ytterst motsträvig men antar att den funkar som det mesta annat. Ger man det tid så kommer det...

Men för å få en slutkläm på det hela. Man har inte hur mkt tid som helst att lägga på o vänta på saker. Vill du ha ngt? Försök att få det. Ingen kommer kunna gissa vad du vill ha om du inte säger det...


Jag säger bara bullfrog...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Ovido - Quiz & Flashcards