anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Fuskisar

Av Anette - 24 februari 2011 09:22

Jo det finns fuskisar i vår klass. O sånt stör mig... jag menar kom igen... Ok om du fuskade på prov i gymnasiet. Det gjorde jag... Man är ung o trött och tänker inte på att kanske du borde och behöver lära dig det du fuskar dig igenom.

Men nu... Du har valt att läsa på komvux. Förhoppningsvis för att du vill lära dig ngt och inte för att du bara vill ha ngt att göra och få pengar "gratis"

O så funskar du på prov. Töntigt. Inget jag gör ngt åt, för det drabbar dig sen bara. Om du får ett högt betyg genom att du fuskat så komer du inte kunna använda dig av det sen... Jag kan inte speciellt mkt i tyska förutom hej typ... gissa varför... :)


Vår lärare i databas och programhantering är grym! Om du inte fattar så fråga för han förklarar. Alltid lika lugnt och bra.

Men men. Återigen inte min huvudvärk...


Ska till min nya kurator nu idag äntligen. De senaste dagarna har jag funderat en massa på saker så det ska bli skönt att få det ur sig. Undrar om hon har ngn övning som kan hjälpa mig att inte känna mis så misslyckad när jag inte klarar ngt. Blir lätt så att jag känner mig helt värdelös för att jag inte klarar av tex o installera en dator korrekt. Det kanske är så att jag bara borde ge mig själv en chans att lära mig. Men jag vill kunna DIREKT! Men hur många kan sätta sig med ngt de aldrig gjort förut och klara det direkt? Inte många tror jag...


Sen ska jag o träna. Ska bli mkt intressant o se hur min kropp reagerar på det. Jag kommer förmodligen att behöva proteintillskott för att kunna bygga några muskler. Den mängd mat jag äter är inte tillräcklig för att få i mig det för att bygga muskler. Vill ni veta ngt larvigt? Min fundering var genast "undrar hur mkt kalorier det är i en sån" MEN JAG BEHÖVER INTE TÄNKA PÅ SÅNT!!! Förlåt att jag skriker men jag måste få in det i huvudet... Min kropp tar upp ca 30% av alla kalorier jag äter. Säg att en person äter en 1000kcal om dagen diet. Om jag följer den får jag i mig 300kcal. Om jag sen tränar på det... Ja ni fattar. min förbränning är ju fortfarande normal. Jag kommr bli en pinne utan en muskel... Snyggt? I think not!!! Så ro hit med proteindrycken (De hade ett erbjudande med en rosa shaker på köpet här i Huddinge, jag tar den!!!) :D


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Ovido - Quiz & Flashcards