anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 25 april 2011

It started with a little kiss

Av Anette - 25 april 2011 08:08

Igår cyklade jag till skolan i Huddinge. Ville ju se hur långt det var, hur lång tid det tog och om jag skulle komma fram jättesvettig för det var jobbigt. Enligt skyltar var det 11km enkel väg och det tog ca 45min. På ditvägen var det världens uppförsbacke som jag gick uppför men på hemvägen var det bara o susa på! :) O så jobbigt var det inte. Trampade på på min högsta växel nästan hela tiden. Alltså 3ans ;)

O det var underbart o höra fåglarna kvittra och ha solen som värmde! Så det kommer bli cykel till skolan en hel del framöver! :)


Efter cykelturen till Huddinge tog jag hojjen till Skärholmen (Skhlm) o handlade. Hem igen o bakade en paj som jag skulle ta med till Katie. O vid 2 så hämtade jag min lilla prinsessa o så gick vi det. Vi skulle påskpyssla lite o måla ägg. O Adamie satt säkert still i hela 10 min. Men hon ville inte måla, utan mest blanda färgerna bara :) När barnen gick o lekte så gjorde vi mammor färdigt äggen o sen var det mat. O vilken mat! Magen stod i fyra hörn kändes det som. Adamie gjorde ngt snyggt... Hon gick fram emot Emanuell (Avas pappa) o sa pappa pappa o när han tittade på henne så snodde hon hans korv från tallriken! :D


Jag lämnade henne hos sin pappa vid 6 o sen satt jag, Malin o Katie o hade lite tjejsnack. Utan barn och män. Inte för att jag brukar ha en man med mig men barn iaf... De har ju män. Men de var hos Malin o kollade på fotboll. Jag är så glad att jag har Malin och Katie! De är underbart fina människor! <3


O nu vaknade jag för 30min sen o ska ut o springa en sväng. Nu har jag laddat ner en app till min telefon som mäter rundor o hur långt man springer! Perfekt! :) Har e för cyklande oxå... Jag är lite nörd på det sättet. Gillar att se i siffror vad jag gjort. Avstånd, tid, kalorier, genomsnittshastighet osv... Enda problemet är att jag måste hålla i mobilen när jag springer för jag har inga fickor som går att stänga. O är rädd att tappa den i marken... Well well. Får väl hålla ordentligt helt enkelt!


Hoppas ni får en underbar dag!

Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Ovido - Quiz & Flashcards