anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 6 april 2011

This mad situation

Av Anette - 6 april 2011 19:13

Träffade underbara Katie idag. Gick till henne för ett spontanbesök för det var länge sen jag träffade henne. Så det blev en promenad, rutshkaneåk (Adamie och Ava var med) och lite snack om livet. Vi delar så mkt hon och jag. Vi har liknande tankar o åsikter om livet och det är skönt att prata med henne. För hon är verkligen underbar min fina vän. Jag minns inte ens hur vi blev vänner, bara att hon plötsligt stod och står mig så nära...


Jag har iaf kommit fram till att det är dags att börja leva det liv jag vill ha. Det går inte att vänta på och tro att någon annan kommer ge mig det. Däremot så involverar det en person till. Men om jag lever som om jag alltid klarar mig själv så kan det ju verka som om jag inte behöver någon. O det är fel. För det gör jag. Mitt liv är bra som det är men det vore toppen om det kom en stor förändring. Jag ska börja leva som om den förändringen kommer att komma. För jag vet att den kommer komma. Men jag måste oxå tillåta den komma. 

Detta kan ju verka som om det bara är svammel men jag tror att rätt person kommer förstå vad jag menar. För du vet väl att jag behöver dig? Även om det går upp o ner mellan oss så har jag det ändå hellre upp och ner med dig Andres än rakt med ngn annan. Så du vet.


Imorgon blir det skola och det ska bli kul! En liten oroande sak jag upptäckte nästa fredag är att jag har 4prov den dagen. JAg klarar av ett i skolan, sen 3 till. Samtidigt som jag har Adamie. Det kan ju bli spännande. Får nog ta en sen kväll med att göra prov och tumma lite på sömnen. Eller så kanske jag kan hitta ngn som kan ha Adamie på lördagen så kanske jag kan göra 1 eller 2 prov på lördagen. Hmm men vi får väl se hur det blir...

Tror jag bestämt vad jag ska läsa i sommar. Grafisk kommunikation, Marknadsföring, Ma B, Information & layout, Näthandel A & B. Vad tror ni om det? Tänkte försöka klämma in allt på 10v. Kan det funka måntro? Eller tar jag mig vatten över huvudet? Har lite tid o fundera så får vi se...


MEn nu ska jag gå o packa för jag ska på weekendresa på fredag serni... O det ska bli såååååå nice!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Ovido - Quiz & Flashcards