anettecarlsson

Direktlänk till inlägg 11 april 2011

Som att bli doppad i en citronmaräng paj...

Av Anette - 11 april 2011 21:02

Ibland får man erbjudanden hem i brevlådan om att prenumerera på ett par nr av en tidning o få en premie på köpet. Om det är ngt som jag skulle kunna köpa men får billigare på detta sätt brukar jag ta erbjudandet. Det r ju bara o säga upp den när man fått första numret om man inte vill fortsätta med den. För ett par veckor sen (månader?) skickade jag iväg en sån lapp men glömde det sen. Så kom tidiningen Topphälsa hem i brevlådan. Ok tänkte jag, så trevligt för just det numret hade med olika löparscheman o det kan ju komma väl till pass. Vad premien var hade jag glömt. O så kom det ett paket på posten. O i den låg en bodybutter och duschtvål från Bodyshop. I vilken smak då? (Smak? Doft?) Citron!!! Jag älskar citron och lime saker! Så när jag smörjer in mig så luktar jag som en citronmarängpaj. Jag har aldrig luktat på en sån iof men det är såhär jag föreställer mig att den luktar.... mmmm Smarrigt! :)


O i helgen fick jag en flaska parfym. I min absoluta favorit. Lovely by Sarah Jessica Parker. När jag skulle byta parfym för en massa år sen gick jag många turer till Åhlens för att hitta rätt doft. O det blev denna Lovely. Den luktar kvinna i mitt tycke. Varm och vuxen. Jag älskar den! Jag kopplar dofter till olika människor i mitt liv. Även om de inte använder just den parfymen nu så är det deras "signaturdoft" om man nu kan ha en sån. Emeli-Chance från Chanel, Hanna-Den blå Samba, Mamma-Sun moon stars för o nämna några exempel. Godast av alla luktar Adamie. Hennes egen doft är oslagbar! (Jaa inte alltid kanske...) ;) Hon luktar min, glädje och kärlek. Det finns inga andra ord att förklara det. Tror att nästan alla föräldrar tänker samma om sina barn.


Ngn av mina vänner skrev på facebook att hon känt att det luktar vår nu. O det gör det faktiskt!!! Det luktar annorlunda nu... Det finns hopp. Men jag hörde ngnstans att det skulle snöa imorgon. Men vet ni? Det kommer inte ligga kvar iaf. Det är bara ett spratt som ngn gör. För att man ska uppskatta att våren kommer desto mer... Eller ngt... :)


Jag har ngt jag går o funderar på. En önskan inom mig som jag vill fråga. Men jag vet inte om jag törs. Logiskt sett så är det inte logiskt. Men känslomässigt är det helt rätt. Vilket följer man? Hjärna eller hjärta?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 24 september 2013 12:17

Påväg till & från jobbet har jag 30min när jag kan sitta & fundera en del... Oftast läser jag nyheterna på mobilen & självklart onödigt tjafs som Facebook & Instagram. Men det börjar bli ledsamt... För jag undrar vad vi pysslar med egentligen... D...

Av Anette - 8 augusti 2013 18:16

Jag har blivit tårögd flera gånger senaste tiden när jag läst nyheterna... Ett område vill inte att det ska byggas ett LSS-boende där de bor för det skulle minska värdet på deras tomter & hus, en pappa som desperat fått soc att ingripa mot barnets mo...

Av Anette - 11 juli 2013 15:50

När jag slutade blogga för ett par månader sedan så sa jag ju att jag skulle bli en domestic godess istället. Det har jag väl inte lyckats med direkt men jag har lärt mig göra saft, både rabarber och flädersaft, gjort rabarberpaj, jordgubbsylt och vä...

Av Anette - 10 juli 2013 21:38

Igår berättade Adamie att en 9årig tjej vid lekplatsen kallat henne bajskorv. Först kanske detta låter roligt... Men jag frågade henne varför denna tjej sa så. För att jag är brun svarade hon då. Både min & Thomas reaktion var att gå att kolla om den...

Av Anette - 12 april 2013 18:39

Favorit just nu: http://m.youtube.com/watch?v=tVxUlG_lOwE

Ovido - Quiz & Flashcards