anettecarlsson

Alla inlägg under april 2011

Av Anette - 13 april 2011 19:12

Nä... idag var det svårt att skriva ngt vettigt... så jag skiter i att. 

Puss på er!

Av Anette - 12 april 2011 13:08

Ja det är lite knepigt en del saker. En knepig sak som jag funderar på är varför jag så ofta glömmer o dra upp gylfen i mina brallor? Ska man tolka det som om jag gått i byxor utan dragkedja för mkt så jag är ovan, eller som att jag bara är glömsk elelr att jag kanske har en inre blotterska i mig? (Det sistnämnda skulle jag inte satsa några pengar på om man säger så...) ;)


En annan knepig sak jag funderar på är hur min kropp nu fungwerar med kaloriintag och förbränning. förbränningen är ju säkert densamma men intaget. Hur påverkas det exakt av en Gastric by pass? Som tur är har jag 1års kontrollen hos dietisten snart så då kommer jag förhoppningsvis få klarhet i det...


Jag funderar oxå på varför de har gjort kanelbullar så himla goda? Eller egentligen. Det vore ju inte så smart ur försäljningssynpunkt o göra de äckliga. Men ändå. Varannan kunde väl vara äcklig eller ngt? Eller är det kanske så att jag måste träna på min självkontroll och inte köpa en kanelbulle så fort jag är på Sågback? Maybe soo my friends... ;)


Jag var nyss o tränade på min rast (rast i 3,5timme) O kunde snabbt konstatera att det är roligare o springa i naturen än vad det är på ett löpband. När man kommer ngnvart och inte stirrar på samma utsikt hela tiden. Med 75 bussar passerande utanför. Jag cyklade lite oxå. O vill styrketräna. Men där fegade jag ur... :) O lite störd blev jag när jag sprang för jag höll på o tappa brallorna! Så jag antar att jag måste sy in dem eller skaffa en snodd o sy i dem... Lätt o springa med rumpan bar o byxorna runt anklarna... :D



Av Anette - 11 april 2011 21:02

Ibland får man erbjudanden hem i brevlådan om att prenumerera på ett par nr av en tidning o få en premie på köpet. Om det är ngt som jag skulle kunna köpa men får billigare på detta sätt brukar jag ta erbjudandet. Det r ju bara o säga upp den när man fått första numret om man inte vill fortsätta med den. För ett par veckor sen (månader?) skickade jag iväg en sån lapp men glömde det sen. Så kom tidiningen Topphälsa hem i brevlådan. Ok tänkte jag, så trevligt för just det numret hade med olika löparscheman o det kan ju komma väl till pass. Vad premien var hade jag glömt. O så kom det ett paket på posten. O i den låg en bodybutter och duschtvål från Bodyshop. I vilken smak då? (Smak? Doft?) Citron!!! Jag älskar citron och lime saker! Så när jag smörjer in mig så luktar jag som en citronmarängpaj. Jag har aldrig luktat på en sån iof men det är såhär jag föreställer mig att den luktar.... mmmm Smarrigt! :)


O i helgen fick jag en flaska parfym. I min absoluta favorit. Lovely by Sarah Jessica Parker. När jag skulle byta parfym för en massa år sen gick jag många turer till Åhlens för att hitta rätt doft. O det blev denna Lovely. Den luktar kvinna i mitt tycke. Varm och vuxen. Jag älskar den! Jag kopplar dofter till olika människor i mitt liv. Även om de inte använder just den parfymen nu så är det deras "signaturdoft" om man nu kan ha en sån. Emeli-Chance från Chanel, Hanna-Den blå Samba, Mamma-Sun moon stars för o nämna några exempel. Godast av alla luktar Adamie. Hennes egen doft är oslagbar! (Jaa inte alltid kanske...) ;) Hon luktar min, glädje och kärlek. Det finns inga andra ord att förklara det. Tror att nästan alla föräldrar tänker samma om sina barn.


Ngn av mina vänner skrev på facebook att hon känt att det luktar vår nu. O det gör det faktiskt!!! Det luktar annorlunda nu... Det finns hopp. Men jag hörde ngnstans att det skulle snöa imorgon. Men vet ni? Det kommer inte ligga kvar iaf. Det är bara ett spratt som ngn gör. För att man ska uppskatta att våren kommer desto mer... Eller ngt... :)


Jag har ngt jag går o funderar på. En önskan inom mig som jag vill fråga. Men jag vet inte om jag törs. Logiskt sett så är det inte logiskt. Men känslomässigt är det helt rätt. Vilket följer man? Hjärna eller hjärta?


Av Anette - 11 april 2011 14:22

Jo nu är det dags... Jag ska inte bara rensa i min garderob och sälja sakerna jag tröttnat på. Det är dags att slänga bort och bränna upp dåliga vanor! Så jag tänkte göra det offentligt... Då har jag ju många att stå till svars inför, så jag inte gör det i smyg ist...

Till o börja med: Jag ska sluta dricka alkohol! Det är inte kul längre. För att jag blir knäpp. Jag tål det inte helt enkelt. Blir ngn annan som jag inte kan stå för. JAg gör illa människor som jag inte vill göra illa. Det är fel ur varje synpunkt. Så nu är det slut. O det är så bara. Inget att ifrågasätta, inte en fråga, ett glas kan du väl ta? För såhär kan det gå då... Inget allvar utan lite humor.... ;)


Jag ska börja äta mer ordentlig mat. JAg får fortfarande äta mina älskade kanelbullar men ska kolla mer på vad jag stoppar i mig. Med tanke på att min kropp bara tar upp ca 30% av vad jag stoppar i mig så blir ju de 30% desto viktigare... Jag ska inte göra detta för att jag vill gå ner mer i vikt utan för att jag vill må bra.


Jag ska börja träna. Dels inför vårruset men jag vill bygga mer muskler oxå. Jag vill vara stark! Jag vill vara skitstark men jag vill inte se ut som en bodybuilder. Hur det nu blir får vi se. JAg måste bara våga mig iväg till gymmet här. Vet inte varför jag är lite blyg inför att gå på gymmet här i Vårby gård... Men onsdag ska jag försöka ta mig dit...


Jag ska sluta röka!!! Detta tror jag kommer ta lite tid. Det är en så stark vanegrej. Jag vet att jag fysiskt inte behöver det men i huvudet smyger sig tanke på att tänk vad gott det vore... Men som i reklamen. Det är 1-2 som är goda resten är faktiskt ganska äckligt. För att inte tala om alla pengar som bokstavligen går upp i rök. O som lägger sig i lungorna som en tjära som tar livet av dig. Fy fan vad dumt det är att röka!!! Varför gör man det? Det är ju faktiskt skitkorkat... Så det är hejdå till det...


Mer då? Jag ska bli bättre på att ta mina vitaminer. 

Jag ska dricka mer grönt te.

Jag ska skapa världsfred och utrota hungernöd. Eller var det inte en skönhetstävling jag var med i? ;)

Nä för att vara lite allvarlig igen...

Jag ska släppa in det jag drömmer om. Jag ska leva som om jag redan har det så kanske det kommer. Jag ska inte vara rädd mer...


Kom för övrigt hem från Norr idag. Det suger. Jag vill tillbaka. Men med min lilla prinsessa. Det finns ingen vettig anledning till att ha så långt mellan oss. (Ja förutom skola och jobb då) :) Men annars... Saknaden är redan stor o jag längtar tills vi ses igen Andres. Du är underbar och fantastisk och jag är glad att jag har dig i mitt liv! Du är så lugn och trygg och jag kunde inte önska mig mer faktiskt! Men nu ska jag inte tjata mer om det... ;)


Puss puss

Av Anette - 10 april 2011 10:07

Ibland önskar jag att jag var anonym på denna blogg. Så man kunde skriva vad som helst bara för att få det ur mig och samtidigt veta att ingen vet vem jag är... Men nu är det ju inte så...


Jag är uppe i norrland nu o det är underbart! Norrlandsluften verkar bra för mig, igår var jag ute och sprang och jag orkade betydligt mer än vad jag trodde! :) Kruxet är att jag inte gärna springer när nån ser mig, varför vet jag inte. Kanske tror jag att de ska tycka att jag springer som en tjej. Vilket jag iof gör eftersom jag är en tjej men iaf... Har ngn sett avsnittet i vänner där Rachael springer med Phoebe? O Phoebe springer ganska "konstigt"... Som ett barn förklarar hon. Kolla här annars. Kanske skulle testa den varianten.... Undrar om Katie skäms då? hihi...


Nej nu ska jag gå o se om jag får liv i min kära.


Hej på ett tag! <3

Av Anette - 7 april 2011 14:57

Hej hej!

Ute lyser solen och inne sitter jag framför datorn. Men måste man så måste man. Har fortfarande inte fått tag i donnan på kommunen jag måste göra en intervju med men jag tror det kommer ordna sig iaf. Får väl multitaska på flygbussen imorgon annars :)


Hittade en bild från min rövarresa i fredags på mig o min gulligull Hanna. Tror jag törs lägga upp den här för hon är så himla söt!

 Det är lite typsikt Hanna. Antingen detta eller så gör hon en grimas med tungan. O den tror jag du inte vill folk ska se eller hur Hanna?! ;)


Har lagt ut en del på Tradera igen. Perfekt när man tröttnat på kläder. O ärligt, jag behöver inte allt som hänger där inne ändå. Man har ju sina favoriter iaf. Borde rensa bland mina klänningar men jag gillar de så mkt och har snöat in på klänningar just nu men använder de inte så ofta. Så kanske jag borde göra det för o lista ut vilka som egentligen är mina favoriter på ist för på galgen. Det är speciellt en röd som hänger lite på en skör tråd.

Det är ngn speciell grej med mig och röda klänningar. Det händer alltid ngt jäkelskap när jag har en röd klänning på mig. Dock inte samma klänning. Men samma blodröda färg.... hmmm så kanske jag borde säga hej då... Jo det ska jag banne mig! Men inte till Tradera. Har nog en kontakt som kan bli överlycklig för den...Får väl se...


Tills nästa meningsfulla inlägg. Ta hand om varandra!!! 

Av Anette - 6 april 2011 19:13

Träffade underbara Katie idag. Gick till henne för ett spontanbesök för det var länge sen jag träffade henne. Så det blev en promenad, rutshkaneåk (Adamie och Ava var med) och lite snack om livet. Vi delar så mkt hon och jag. Vi har liknande tankar o åsikter om livet och det är skönt att prata med henne. För hon är verkligen underbar min fina vän. Jag minns inte ens hur vi blev vänner, bara att hon plötsligt stod och står mig så nära...


Jag har iaf kommit fram till att det är dags att börja leva det liv jag vill ha. Det går inte att vänta på och tro att någon annan kommer ge mig det. Däremot så involverar det en person till. Men om jag lever som om jag alltid klarar mig själv så kan det ju verka som om jag inte behöver någon. O det är fel. För det gör jag. Mitt liv är bra som det är men det vore toppen om det kom en stor förändring. Jag ska börja leva som om den förändringen kommer att komma. För jag vet att den kommer komma. Men jag måste oxå tillåta den komma. 

Detta kan ju verka som om det bara är svammel men jag tror att rätt person kommer förstå vad jag menar. För du vet väl att jag behöver dig? Även om det går upp o ner mellan oss så har jag det ändå hellre upp och ner med dig Andres än rakt med ngn annan. Så du vet.


Imorgon blir det skola och det ska bli kul! En liten oroande sak jag upptäckte nästa fredag är att jag har 4prov den dagen. JAg klarar av ett i skolan, sen 3 till. Samtidigt som jag har Adamie. Det kan ju bli spännande. Får nog ta en sen kväll med att göra prov och tumma lite på sömnen. Eller så kanske jag kan hitta ngn som kan ha Adamie på lördagen så kanske jag kan göra 1 eller 2 prov på lördagen. Hmm men vi får väl se hur det blir...

Tror jag bestämt vad jag ska läsa i sommar. Grafisk kommunikation, Marknadsföring, Ma B, Information & layout, Näthandel A & B. Vad tror ni om det? Tänkte försöka klämma in allt på 10v. Kan det funka måntro? Eller tar jag mig vatten över huvudet? Har lite tid o fundera så får vi se...


MEn nu ska jag gå o packa för jag ska på weekendresa på fredag serni... O det ska bli såååååå nice!

  

Av Anette - 6 april 2011 12:20

Kan ni förklara det för mig? Varför förutsätter vissa (mig ink) det värsta i vissa senarier? ÄR det för att det är ens rädsla?

Jag har gått med små ångest i mig denna förmiddag pga en dum sak som det finns 100 enkla förklaringar till. Det är ju skitdumt! För oddsen att det skulle vara en "katastrof" är verkligt liten och att det skulle vara ngt litet mkt stora...  Så jag intalar mig att om ett par timmar kommer jag få svar på vad jag undrar och då kommer min ursprungliga tanke verka enbart larvig.

Är nog lite känslig skulle jag tro....


Är hemma från skolan idag med Adamie. Hon hade lite feber igår, inte idag menhon får vara hemma en dag för o se om det blir ngt mer. Hoppas inte för vill inte hon ska vara sjuk. Jag hade bara matte idag i 1h så det är helt ok. Brukar iaf störa mig på at åka i nästan 2h för en lektion på 1h. MEn men. Nu gjorde jag iaf det jag tror vi kommer att göra på lektionen hemma och det gick ju finfint. Bara en rackare som jag inte kom på. Men det är ok. Kanske kommer jag på den senare. Om 2v har vi prov i matte igen. Skulle så gärna ha Vg så jag ska kämpa och plugga för att få det oxå. Men det var ju det där med disiplinen.

Kom på att på alla mina "kvartsamtal" jag haft i skolan har de sagt ungefär såhär "Det går bra för Anette men hon skulle kunna mkt mer om hon ville" Det är det enda jag i stort sett minns från det. Jag kan ju inte direkt påstå att Signhild, Ulla, Anders och Christer höjde min motivation direkt. På Christers lektioner satt jag mest och funderade exakt hur mkt hår han hade på ryggen egentligen... För det stack upp ovanför kragen... Hmmmm jaaa.... ;)


Men iaf. Mitt problem är ofta att jag inte törs göra min röst hörd. Gillar inte att prata inför grupper och i det ingår att svara på frågor eller så i en klass. Det börjar liksom sussa i öronen och jag får lite ont i magen för jag är nervös att det ska vara fel. Även om jag vet att det är rätt. Mkt dumt av mig. Men i matten övar jag mig. Läraren svarar iaf lika kaxigt på alla frågor så det spelar ingen roll om man svarar rätt eller fel ;)

O i programhanering är det lite likadant. Där tänker jag att datasnillena kommer tycka att jag hör hemma i den skoboxen jag kom ifrån. Men det är bara mina hjärnspöken så jag håller på o schasar bort dem. För om inte jag tar min plats kommer ngn annan o göra det.

O det vore ju synd. För jag kan ju faktiskt. Om jag vill.... ;)

Ovido - Quiz & Flashcards